آیین اختتامیه و اهدای جوایز نخستین سوگوارهٔ سراسری «سرخ و سیاه به رنگ عشق» سه‌شنبه ۱۶ دی‌ماه ۹۳ در سالن اصلی همایش برج میلاد تهران برگزار شد. 
 
 بر اساس آرای هیات داوران متشکل از مهدی وثوق‌نیا، حسن غفاری و امیرعلی جوادیان از میان عکاسان راه‌یافته به نمایشگاه نفرات زیر به عنوان برگزیدگان این دوره در بخش عکاسی معرفی شدند: 

نفر اول: محسن گیتی‌نورد از تهران، تندیس سوگواره دیپلم افتخار و مبلغ ۳۰ میلیون ریال
نفر دوم: بهاره محمدیان از استان البرز، دیپلم افتخار و مبلغ ۲۰ میلیون ریال
نفر سوم: مرتضی امین‌الرعایایی از خراسان رضوی، دیپلم افتخار و مبلغ ۱۰ میلیون ریال

  هیات داوران همچنین آثار جلال شمس‌آذران از استان آذربایجان شرقی، مهدی طاهری از استان تهران و محمد نظری از استان تهران را شایستهٔ تقدیر معرفی کرد. 
 
 در بیانیهٔ هیات داوران این دوره آمده است: «هیأت داوران این بخش با آگاهی از عکس‫های زیادی که به دبیرخانه سوگواره رسیده بود در دو مرحله آثار رسیده را بررسی و مجموعه حاضر در نمایشگاه این سوگواره را از میان قریب به ۵۰۰۰ اثر انتخاب نمود. 

  این هیأت در انتخاب آثار نگاه نو و جستجوگرانه عکاسان را مد نظر قرار داده و اهمیت این نوع عکاسی را در این جریان پر شور مردمی لازم می‫داند. عکاسی از این گونه آیین‫ها و مراسم همیشه ذهن هنرمند را به سمت سوژه‫های تکراری و احساسی می‫برد و امید است که با مداقه و نگاه جستجوگرانه شاهد تصاویر بدیعی از این گونه مراسم‫ها باشیم. با آرزوی موفقیت روزافزون برای برگزارکنندگان و هنرمندان شرکت‌کننده در این رویداد.»