سومین دورهٔ رویداد «ده روز با عکاسان» با سخنرانی دکترمجید سرسنگی و مسعود زنده‌روح کرمانی یکشنبه ۲۱ دی‌ماه ۹۳ افتتاح می‌شود و در بخشی از این مراسم، کتاب «زمان سخت» با آثاری از محسن راستانی که از سوی انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس منتشر شده است، رونمایی خواهد شد. 

  به گزارش روابط عمومی انجمن عکاسان ایران، مراسم افتتاحیهٔ سومین دوره «ده روز با عکاسان» ساعت ۱۷:۳۰ روز یکشنبه ۲۱ دی‌ماه سال جاری در تالار استاد شهناز خانهٔ هنرمندان ایران برگزار می‌شود. این برنامه‌ها امسال متشکل از ۴ بخش مختلف است:
 

۱- نمایشگاه 
۲- کارگاه‌های آموزشی
۳- نشست های تخصصی
۴- نمایش فیلم‌های کوتاه
 

  از میان این بخش‌ها، حضور در کارگاه‌های آموزشی نیازمند ثبت‌نام قبلی است. همچنین به زودی برنامهٔ دقیق نشست‌های تخصصی که شرکت در آنها برای عموم آزاد است در خبری به طور جداگانه اطلاع‌رسانی خواهد شد. نمایش کلیپی در مورد اهداف و برنامه‌های «ده روز با عکاسان» و اجرای یک پرفورمنس از دیگر بخش‌های مراسم افتتاحیه است. ‬‬‬
 

  از دیگر برنامه‌های مراسم افتتاحیه نیز رونمایی از کتاب «زمان سخت» است که در آن عکس‌های سیاه و سفید محسن راستانی از جنگ و وقایعی که در بوسنی و هرزگوین روی داده، به تصویر کشیده شده است. این کتاب با ۲۰۴ صفحه در قطع ۲۱×۲۱ سانتی‌متر از سوی انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس منتشر شده و قرار است در تمام مدت برگزاری «ده روز با عکاسان» به معرض فروش گذاشته شود. 

 
  در سومین دورهٔ «ده روز با عکاسان» تمامی گالری‌های خانهٔ هنرمندان ایران به طور همزمان به این برنامه تعلق گرفته است که به همین منظور گالری بهار به انجمن عکاسان ایران، گالری تابستان به انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران، گالری نامی به انجمن عکاسان خانه تئاتر ایران، گالری میرمیران به انجمن عکاسان سینمای ایران، گالری پاییز به انجمن عکاسان میراث فرهنگی، گالری زمستان به انجمن عکاسان تبلیغاتی و صنعتی ایران و گالری ممیز به انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس اختصاص داده شده است. 

 
  سومین دوره «ده روز با عکاسان» با دبیری ابراهیم صافی از ۲۱ تا ۳۰ دی‌ماه ۹۳ در خانهٔ هنرمندان ایران به نشانی خیابان طا‌لقانی، خیابان موسوی شمالی (فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر برگزار می‌شود.