نخستین شمارهٔ فصلنامه «تصویرنامه» ویژهٔ زمستان ۹۳ به مدیرمسئولی و صاحب امتیازی کورش ادیم و سردبیری هوشیار انصاری‌فر منتشر شد. 

  طبق اعلام دست‌اندرکاران، در گالری این شمارهٔ مجله ۱۳ عکس از دو مجموعهٔ «زاگرس‌نشین‌ها» و «گرم‌خانه» از کاوه کوثری منتشر شده و عکاس در مورد روند شکل‌گیری این دو مجموعه نوشته‌ای تحت عنوان «لنز نرمال و اضطراب عکاس» ارائه داده است. همچنین حامد یوسفی در مطلبی با عنوان «عکس‌هایی که به آدم‌ها صفت نمی‌دهند» در کاوه کوثری فوق و نگاهِ استنادی‌اش توضیحاتی می‌دهد. 


  از دیگر عکس‌های منتشرشده در این شمارهٔ مجله عکس‌هایی است که به همراه خاطراتِ محمد زرفام در جنگِ ویتنام منتشر شده‌اند. او که تنها خبرنگارِ ایرانی حاضر در جنگِ ویتنام بوده جز اولین فیلمبرداران استخدام شده در تلویزیون ملی وقت است که با هدف پوشش تصویریِ جنگ ویتنام برای تلویزیون ملی ایران به آن جا رفت و بعدها تحصیلاتش را در همین حوزه در فرانسه و آمریکا ادامه داد. 
 
   «تصویرنامه» در ۲۰۸ صفحه و با قیمت ۱۰ هزار تومان به تازگی منتشر شده و روی دکه‌های روزنامه‌فروشی و پیشخوان برخی کتاب‌فروشی‌ها قرار گرفته است. نخستین شمارهٔ این نشریه اردیبهشت ۹۳ منتشر شده بود.