دبیر هفتمین جشنوارهٔ بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر از سوی مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شد. 
 
  به گزارش روابط عمومی دفتر هنرهای تجسمی، مجید ملانوروزی؛ مدیر کل هنرهای تجسمی در حکمی مجتبی آقایی سربرزه را به عنوان دبیر هفتمین جشنوارهٔ بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر منصوب کرد. 
 
  هفتمین جشنوارهٔ بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی، نگارگری، مجسمه‌سازی، سفال، عکاسی، پوستر، کاریکاتور و تصویرسازی و مشتمل بر برنامه‌های متنوع از سوی دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری موسسهٔ توسعه هنرهای تجسمی معاصر و تعدادی از انجمن‌ها و نهادهای هنری بهمن و اسفندماه ۹۳ برگزار می‌شود. 
 
  مجتبی آقایی عکاس و پژوهشگر، دارای مدرک کارشناسی عکاسی از دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران و مدرک کارشناسی ارشد مدیریت امور فرهنگی است و مدرک درجهٔ یک هنری رشته عکاسی از شورای ارزشیابی هنرمندان کشور را دارد. 

  آقایی تاکنون سوابق حرفه‌ای، اجرایی و آموزشی متعددی در زمینه‌های هنری، مطبوعاتی، اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی داشته است. عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی و دانشگاه علم و فرهنگ با رتبهٔ استادیاری، مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل تجسمی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، رییس موزهٔ امام علی (ع، دبیر دوره‌های یازدهم تا سیزدهم جشنوارهٔ مطبوعات، دبیر هفتمین تا دهمین دوسالانهٔ ملی عکس ایران، بنیانگذار انجمن‌های عکاسان بحران و عکاسان صنعتی تبلیعاتی و عضو هیات موسس انجمن های عکاسان میراث فرهنگی، گردشگری ایران، انجمن عکاسان ایران و انجمن نخبگان روابط عمومی ایران است. 
 
  وی در حال حاضر عضو کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی و عضو کمیتهٔ عکاسی شورای ارزشیابی هنرمندان کشور است و در شوراهای مختلف برنامه‌ریزی در زمینهٔ هنرهای تجسمی با سازمان‌های مختلف همکاری دارد. مجتبی آقایی به عنوان عکاس دفاع مقدس و فعال در حوزهٔ هنر مقاومت به عنوان هنرمند مروج فرهنگ ایثار و شهادت از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران معرفی شده و به عنوان یار برنامهٔ جهانی غذای سازمان ملل متحد (WFP) که برای رفع گرسنگی در جهان فعالیت دارد همکاری می‌کند.