از عصر شنبه ۱۸ بهمن‌ماه ۹۳ نمایشگاه عکسی از محمد غزالی با عنوان «هست شب» در گالری ای. جی به نمایش درخواهد آمد. 

 طبق اعلام دست‌اندرکاران این نمایشگاه، مجموعهٔ «هست شب» شامل ۲۱ اثر دو لتی است. در متنی از عباس دانشوری به عنوان بیانیه نمایشگاه آمده است: «شب، کوری، تاریکی و تصاویرِ تصادفی نزد محمد غزالی، به‌‌ خلاف‌آمد عادت، استعاره‌هایی از روشنی و بصیرت‌اند. چشمان سرد و بی‌سوی مجسمه‌های یادمانی شهری در مجموعه‌ی جایِ سر خوبان، تصاویر کور و اتفاقی مجموعه‌ی بد‌ و بدتر، تصاویر نیمه پاک شده‌ی تهران کمی مایل به راست، و کورسوی محتضر مجموعه‌ی هست شب، همگی پرتوی است که بر آنجایی می‌تابد که تا کنون پنهان و دور از نظرها مانده بود.

 در مجموعه‌ی هست شب، نورِ درون جعبه رو به تاریکی می‌گذارد، همچون موجودی زنده، تیره و کور. گرانیگاه این جعبه استعاره‌ای از تخیل خلاق هنرمند است، لحظه‌ی فروزندگی ابداع، و انرژی فراوانی که رفته‌رفته رنگ می‌بازد و خاموش می‌شود. تنها تصویری که بر جای می‌ماند آن است که از بیرون روشن شده‌‌- همچون ثبت باستان‌شناسانه‌ی الهام درونی یا گواهی بر تخیلی که زمانی برافروخته بود اما در گذر زمان دور شده و از دسترس همگان، حتی خود هنرمند، خارج گشته است. جعبه‌ی تاریک را اکنون باید بینندگان، از بیرون، در نسبت با الگوی شفاف‌اش از نو ابداع و بازآرایی کنند. این تاریکی فرایندی درونی و تناقض‌آمیز از تفسیر و خوا‌نش‌های هستی‌شناختی ناهمخوان را رقم می‌زند.

  تصاویرِ مجموعه‌ی هست شب، که هم از دل خود و هم از بیرون روشن می‌شوند، محک فاصله‌ی بین هنرمند و جهان‌اند، فاصله‌ی بین امر دانسته و امر ناشناخته، بین دنیای تخیل هنرمند و بی‌شمار تجلیّات ماندگار. هر یک از این عکس‌ها گواهی است بر وجود بی‌شمار کیهان‌های مماس، و غزالی در این میانه پوینده‌ی کهکشان‌ها.»

  محمد غزالی متولد ۱۳۵۹ در تهران و دانش‌آموختهٔ مقطع کارشناسی عکاسی‌ از دانشکدهٔ هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران است. برگزاری نمایشگاه‌های انفرادی عکس در گالری‌های اثر، راه‌ابریشم و اعتماد، حضور در رویدادهای هنری بین‌المللی مانند آرت مسکو، کانتمپوری آرت استانبول و پاریس فتو، کسب مقام نخست نهمین دوسالانهٔ عکس تهران در سال ۱۳۸۳ و شرکت در بیش از ۲۰ نمایشگاه گروهی عکاسی در کارنامهٔ او دیده می‌شود. نمایشگاه انفرادی قبلی او با عنوان «تهران کمی مایل به راست» اردیبهشت ۹۲ در گالری اثر برگزار شده بود. 

  گالری اِی. جی. به برگزاری نمایشگاه آثار هنرمندان معاصر عکاسی و مدیوم‌هایی که پایه عکاسی دارند اختصاص داده شده است. ساختمان گالری، ویلایی بازسازی شده واقع در شمال تهران است که قدمت آن به دهه ۱۳۴۰ خورشیدی باز می‌گردد. 

نمایشگاه تا ۱۳ اسفندماه ۹۳ هر روز از ساعت ۱۱ تا ۱۹:۳۰ دایر است. 
گالری رﻭﺯهای پنجشنبه و جمعه تعطﻴل ﺍست. 
تهران، خیابان ولیعصر، خیابان زعفرانیه، خیابان مقدس اردبیلی، خیابان پسیان، شماره ۳، گالری اِی. جی.