سه شنبه ۲۸ بهمن‌ماه ۹۳ دومین نشست از مجموعه نشست‌های «عکاسی شهری» کانون عکس اصفهان با عنوان «عکاسی شهری با رویکرد هنری» توسط مهران مهاجر در هنرسرای خورشید اصفهان برگزار می‌شود. 
 
 مهران مهاجر در توضیحات این نشست آورده است: «دوربین زادهٔ شهر است و در شهر زبان باز می‌کند و زبانش در شهر پرورده می‌شود. موضوع این درس‌گفتار بررسی جنبه‌هایی از شکوفایی زبان عکس در فضای شهری است. عمدتاً با اتکا به داده‌های تاریخ عکاسی شهری تکوین و تحول زبان عکاسی را در حوزه‌های زیر کند‌وکاو خواهیم کرد: 

الف) تکوین زبان صوری عکاسی
ب) زبان مجازی دوربین
ج) کنش نگریستن با دوربین 
د) زیبایی‌شناسی اتفاق
ه) زیبایی‌شناسی امر معمولی 
و) شهر مکان صحنه‌آرایی

 در نهایت (در صورت فراهم بودن فرصت) نگاهی هم به کاوش‌های هنری عکاسان ایرانی خواهیم کرد. برای آشنایی بیشتر با نشست، مطالعهٔ فصل شهر در کتاب «عکس» گراهام کلارک و دو فصل عکس به مثابهٔ سند و عکس به مثابهٔ تصویر در کتاب «عکاسی» استیو ادواردز توصیه می‌شود. 
 
 گفتنی است این نشست از ساعت ۱۵ تا ۱۹ سه‌شنبه ۲۸ بهمن‌ماه ۹۳ در محل هنرسرای خورشید به نشانی اصفهان، پل چمران، جنب شهرداری منطقهٔ ۷ برگزار می‌شود و حضور در آن برای اعضای کانون عکس اصفهان رایگان است. 

  سایر متقاضیان برای شرکت در این برنامه ملزم به پرداخت شهریهٔ ۳۰ هزار تومانی هستند. برای اطلاعات بیشتر دربارهٔ ثبت‌نام و حضور در این برنامه با شماره تلفن ۳۲۱۲۱۴۹۵ در اصفهان تماس بگیرید.