اولین جشنوارهٔ عکس‌های علمی اهواز از ۲ تا ۱۲ اسفندماه ۹۳ در موزهٔ هنرهای معاصر اهواز برپا خواهد شد. 

  نخستین جشنوارهٔ بین المللی فیلم‌های علمی اهواز در روزهای آینده کلید خواهد خورد و علاوه بر بخش‌های ویژه‌ای که مرتبط با فیلم هستند برای بخش عکس نیز برنامه‌های خاصی را برنامه‌ریزی کرده است. 
 
 احمد نشان، مدیر هنری و برنامه‌ریزی این جشنواره، در گفتگویی با رسانه‌ها ضمن تشریح برنامه‌های بخش عکس این رویداد گفت: «در بخش عکس تلاش کردیم تا به واقع به سمت انتخاب‌هایی برویم که قابل دفاع و نزدیک به مبحث عکاسی علمی باشند و فکر هم می‌کنیم این تلاش جواب خواهد داد. در زیرمجموعهٔ بخش عکس، به صورت کلی عناوینی چون «مسابقهٔ عکس‌های علمی دانشجویی»، «بخش عکاسی نجوم» و «بخش ویژهٔ پایان‌نامه‌های دانشجویی» را خواهیم داشت که در کنار آنها در بخش نگاه ویژه به تاریخ معاصر ایران و دفاع مقدس با عنوان «خط مقاومت: عکس‌های ۲۰۰ روز اول دفاع مقدس» را به روی دیوار خواهیم برد.» 
 
  او یادآور شد در بخش ویژهٔ هنری نیز تلاش کردیم تا سلائق متفاوت و برجسته‌ای را کنار هم جمع کنیم. در این بخش پنج عکس از ناصر تقوایی، پنج عکس از رضا کیانیان، پنج عکس از ابراهیم حقیقی و دو عکس نیز از عباس کیارستمی بر روی دیوار خواهند رفت. 
 
  همچنین در بخش بین‌الملل از یک عکاس مجارستانی شاخص که آثارش مرتبط با موضوع جشنواره است به نام بنیس ماته (Bence Mate) دعوت شده تا با ۵ عکس در جشنواره حضور یابد. ضمن اینکه ده عکس ارزشمند از گنجینهٔ موزهٔ هنرهای معاصر تهران نیز با موضوع طبیعت و معماری که از عکس‌های تاثیرگذار و مطرح تاریخ عکاسی هستند در کنار آثار یاد شده به نمایش در خواهند آمد. 

   احمد نشان در ادامه تاکید کرد: «سعی خواهیم کرد تا با اساتید به نام رشتهٔ عکاسی و همین‌طور پژوهشگران و افراد فعالی که در نقاط مختلف دنیا بر این موضوعات تحقیق و تلاش می‌کنند در ارتباط باشیم و در همین راستا امسال خانم پروفسور یولاندا کاپرییونه (julanda Capriglione) استاد زیبایی‌شناسی دانشگاه هنر ناپل و مدیر یونسکوی کاسرتا نیز میهمان جشنوارهٔ ما خواهند بود.» 

  گفتنی‌ست که این جشنواره را دانشگاه شهید چمران اهواز با مشارکت استانداری خوزستان، سازمان منطقهٔ آزاد اروند، مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موزهٔ هنرهای معاصر تهران برگزار خواهند کرد.