دوشنبه ۴ اسفندماه ۹۳ دویست و یازدهمین نمایشگاه موزهٔ عکسخانهٔ ‌شهر با عنوان «کودکان شهر باران» شامل عکس‌های تاریخی عکاسخانه‌های استان گیلان گشایش می‌یابد. 

  این نمایشگاه شامل ۷۵ قطعه عکس سیاه و سفید در اندازه‌های مختلف از مجموعهٔ شخصی کبری علی‌پور است. عکس‌های عکاسخانه‌های گیلان در دهه‌های ۱۰ تا ۴۰ خورشیدی در این نمایشگاه حاصل زحمات و جمع‌آوری عکس‌های عکاسخانه‌های رافائل، آرسن، کارلو، رویا، جمشید و زیبا در رشت و چند عکاسخانهٔ دیگر شهرستان‌های استان گیلان است. 
 
  به عقیدهٔ برگزارکنندگان، این عکس‌ها مروری هر چند اجمالی بر عکس‌های کودکان خانواده‌های گیلانی در عکاسخانه‌های گیلان در دهه‌های ۱۰ تا ۴۰ خورشیدی هستند. 
 
  کبری علی‌پور متولد ۱۳۴۲ در رشت و دانش‌آموختهٔ مقطع کاردانی علوم هنری در تهران، کارشناسی عکاسی در تهران و کارشناسی ارشد مرمت اشیای فرهنگی و تاریخی در تهران و همچنین دانشجوی کارشناسی ارشد عکاسی است. 
 
  از کبری علی‌پور دو کتاب به نام‌های «عکاسان و عکاسخانه‌های رشت»، «تاریخ عکاسی گیلان» و همچینن مقالاتی در زمینهٔ تاریخ عکاسی در ماهنامهٔ پادنگ (۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲) به چاپ رسیده است. وی سابقهٔ تدریس در سازمان آموزش و پرورش و مراکز آموزش و عالی استان گیلان و برگزاری چندین نمایشگاه عکس گروهی و انفرادی را نیز در کارنامه دارد. 

نمایشگاه تا ۲۵ اسفندماه ۹۳ روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۷ و پنجشنبه‌ها ۹ تا ۱۳ دایر است. 
موزه جمعه‌ها و تعطیلات رسمی دایر نیست. 
تهران، میدان هفت‌ تیر، خیابان بهار‌ شیراز، بوستان بهار‌شیراز، موزهٔ عکسخانهٔ شهر