نمایشگاه دومین سوگوارهٔ ملی عکس یاس از ۱۷ اسفندماه ۹۳ به میزبانی نگارخانهٔ «خیال نو» فرهنگستان هنر در تهران افتتاح می‌شود. 

  طبق اعلام دست‌اندرکاران، این نمایشگاه شامل عکس‌های برگزیدهٔ دومین سوگوارهٔ ملی عکس یاس با موضوع عزاداری حضرت زهرا (س) است. 
 
  محمدحسین فاضل هرندی – دبیر سوگوارهٔ عکس یاس – در این باره می‌گوید: «اوایل سال ۹۳ دومین سوگوارهٔ «عکس یاس» با موضوع عزاداری شهادت حضرت زهرا به علاقه‌مندان حوزه عکاسی فراخوان داد تا عکس‌های خود را برای شرکت در این برنامه به دبیرخانه سوگوارهٔ یاس تحویل دهند. ۲۴۸۲ قطعه عکس از ۱۸۰ عکاس به دبیرخانه ارسال شد و پس از داوری ۶۲ اثر در بخش اول و ۱۸ اثر در بخش دوم به نمایشگاه راه یافتند.» 
 
  داوری این دوره از سوگواره را امیرعلی جوادیان، محمدمهدی رحیمیان و مجتبی آقایی عهده‌دار بودند. هم‌اکنون اسامی برندگان جوایز دومین سوگوارهٔ ملی عکس یاس بدین شرح اعلام می‌شود: 

بخش اول (عزاداری فاطمی): 
ابوالفضل قنبرنژاد از کیاسر (استان مازندران)، مهرداد حسین‌زاده ترشکوه از تهران، امین رحمانی از تاکستان (استان قزوین)، رضا فلاحی مطلق از تبریز و جعفر بزازپور از ارومیه. 

بخش دوم (کودک عزادار): 
جمشید فرجوند فردا از بیجار، محبوبه افشاری از قم و یوسف اکبری پایبندی از تبریز. 

 همچنین هیات داوران این دوره از سوگواره، از حمید عزیزی از سنقر (استان کرمانشاه) و هادی دهقان‌پور از سبزوار تقدیر به عمل می‌آورد. 

گشایش: یکشنبه ۱۷ اسفندماه ۹۳ – ساعت ۱۶
نمایشگاه تا ۲۷ اسفندماه ۹۳ هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۸ دایر است. 
روزهای جمعه نگارخانه تعطیل است. 
تهران، خیابان ولیعصر، نرسیده به خیابان طالقانی، شمارهٔ ۱۵۵۲، موسسهٔ صبا (فرهنگستان هنر)، نگارخانهٔ «خیال نو»