نشستی به منظور بررسی پروندهٔ کاری محمدرضا میرزایی روز دوشنبه ۳۱ فروردین ۹۴ از ساعت ۱۸ در مرکز هنر معاصر سازماناب برگزار خواهد شد. 

  تمرکز این نشست بر کتاب عکس و دو نمایشگاه اخیر میرزایی در گالری‌های اُ و شمارهٔ شش تهران خواهد بود. دو نمایشگاه با نام‌های کنایه‌آمیز «عکس‌های جدید» و «عکس‌های جدیدتر» که به ترتیب خارج و داخل ایران و عمدتا در فضاهای عمومی عکاسی شدند اما در نهایت به شکلی از هر دو مکان آشنایی‌زدایی نمودند و با یاری جستن از امکانات ابتدایی رسانهٔ عکاسی (خصوصن استفادهٔ نامتعارف از نور) در پی ابداع شیوه‌های تازه‌ای از دیدن برآمدند. 
 
 هم‌چنین پرداختن به کتاب تازهٔ محمدرضا میرزایی که با عنوان «اینک خورشید می‌دمد» به تازگی توسط انتشارات دانشگاه پنسیلوانیا در آمریکا منتشر شده، از ابعاد دیگر این برنامه است. این کتاب توسط فیلیپو نوستری گرافیست ایتالیایی طراحی شده و دربرگیرنده یک نوشته و ۲۱ عکس تازه از محمدرضا میرزایی و مقاله‌ای از کارلوس باسوالدو، کیوریتور هنر معاصر در مورد آثار میرزایی است. 
 
 محمدرضا میرزایی متولد ۱۳۶۴، عکاس، نویسنده و مدرس عکاسی است که تحصیلاتش را در مقطع فوق‌لیسانس رشتهٔ هنرهای زیبا در دانشگاه پنسیلوانیا به پایان برده و هم‌اکنون در آموزشگاه عکاسی حرفه‌ای به تدریس «کارگاه آزاد عکاسی» مشغول است. 
 
 این نشست دوشنبه ۳۱ فرودین ۹۴ از ساعت ۱۸ در مرکز هنرهای معاصر سازماناب به نشانی تهران، میدان هفت‌تیر، خیابان مفتح جنوبی، خیابان بوربور، خیابان خاقانی، بن‌بست روشن‌منش، پلاک ۲ برگزار خواهد شد و شرکت در نشست برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.