نشستی به منظور بررسی آثار نمایشگاه اخیر مهران مهاجر با عنوان «حالِ گذشته» روز چهارشنبه دوم اردیبهشت‌ماه ۹۴ از ساعت ۱۸ در مرکز هنر معاصر سازماناب برگزار خواهد شد. 

 طبق اعلام دست‌اندرکاران، در این نشست علیرضا ساعی مطالبی پیرامون نقد و بررسی نمایشگاه «حالِ گذشته» که ۱۳ دی تا ۸ بهمن ۹۳ در گالری ای‌جی برگزار شد، ارائه خواهد کرد. 

 این نشست چهارشنبه دوم اردیبهشت‌ماه ۹۴ از ساعت ۱۸ در مرکز هنرهای معاصر سازماناب به نشانی تهران، میدان هفت‌تیر، خیابان مفتح جنوبی، خیابان بوربور، خیابان خاقانی، بن‌بست روشن‌منش، پلاک ۲ برگزار خواهد شد و شرکت در نشست برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

  مهران مهاجر متولد ۱۳۴۳ در تهران و دارای مدرک کارشناسی عکاسی از دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران و مدرک کارشناسی ارشد رشتهٔ «زبان‌شناسی همگانی» از دانشکدهٔ ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران است. به تازگی کتابی از برخی عکس‌های دوران کاری او با نام «تهران، بی‌گاه» منتشر شده است.

 در متن معرفی این نشست آمده است: «در مجموعه‌ی حالِ گذشته، مهاجر در پی تصویرکردن چشم‌اندازی تازه بر بناهای تاریخی ایران برمی‌آید. در اغلب تصاویر او چیزی مانع از دیدن بنا می‌شود. اما در عین حال حواس دوربین از بنا پرت است و نه تنها آن را در تمامیت خود بازنمی‌نمایاند بلکه آن‌چه می‌بیند پاره‌ای معنادار از بنا نیست. این عدم دسترسی به گذشته‌ی تاریخی پرسش‌های متعددی را پیش‌روی مخاطب تصاویر می‌نهد.»