دوره جدیدی از کلاس «درآمدی بر نظریه‌های عکاسی» از مجموعه کلاس‌های آموزشگاه عکاسی حرفه‌ای از ‌شنبه ۵ اردیبهشت‌ماه ۹۴ با تدریس حسن خوبدل تشکیل خواهد شد.

   کلاس «درآمدی بر نظریه‌های عکاسی» یک روز در هفته (روزهای ‌شنبه از ساعت ۱۷ تا ۱۹) طی ۱۰ جلسه برگزار می‌شود. علاقه‌مندان به شرکت در این کلاس می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر، مشورت یا ثبت‌نام به اینجا مراجعه و یا از طریق شماره تلفن ۸۸۱۰۶۱۴۳ با دفتر آموزشگاه عکاسی حرفه‌ای در تهران تماس بگیرند. 

    حسن خوبدل دانش‌آموختهٔ مقطع کارشناسی ارشد رشتهٔ عکاسی از دانشگاه هنر تهران است و هم‌اکنون در همین دانشگاه و نیز در دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران به عنوان مدرس چند دورهٔ مختلف عکاسی مشغول به فعالیت است. ترجمهٔ کتاب‌های «کلمات عکاسی» نوشتهٔ ژیل مورا، «درآمدی بر نظریه‌های عکاسی» نوشتهٔ اشلی لاگرینج و «عکس» نوشتهٔ گراهام کلارک از دیگر فعالیت‌های وی در زمینهٔ تئوری عکاسی به شمار می‌رود. 

    در این دوره تلاش می‌شود تا آرا و متون تأثیرگذار عکاسی (از قرن نوزدهم تاکنون) به شکل فشرده مطرح، مطالعه و تحلیل شود. در هر جلسه نظریات یکی از منتقدین برجسته مطرح شده و به همراه خوانش نظریات او، تصاویر و فیلم‌های مرتبط به نمایش درآمده و هنرجو به بحث پیرامون پرسش‌های مطرح شده در آن جلسه دعوت می‌شود.