مراسم اهدای جوایز اولین مسابقهٔ خصوصی عکس «دست دوم» همزمان با افتتاح نمایشگاه این مسابقه، عصر شنبه پنجم اردیبهشت‌ماه ۹۴ در گالری محسن (پلتفرم داربست) برگزار شد. 
 
 عمادالدین انوشیروانی – دبیر مسابقه – در این مراسم گفت: «از شهریور گرم مشهد چند ماه بیشتر نمی‌گذرد اما خوشحالیم مسابقه‌ای که با ۴ نفر کار خودش را شروع کرده بود حالا ۲۸۱ نفر را در کنار خود دارد و این بهترین اتفاقی است که می‌تواند برای یک جریان مستقل بیافتد.» 
 
 در ادامهٔ مراسم هدایایی از طرف هیات داوران به پنج برگزیده به صورت هم‌تراز و بدون رتبه‌بندی اهدا شد. بر این اساس، مهدی رضازاده، قاسم فتحی، مجتبی عنایتی، امیر محمدی والا و مهدی مرادپور به عنوان پنج برگزیدهٔ اولین مسابقهٔ خصوصی عکس «دست دوم» معرفی شدند. 



  همچنین کتاب مسابقه توسط اسماعیل عباسی رونمایی و سپس به تمامی شرکت‌کنندگان در مراسم اهدا شد. این کتاب در ۷۲ صفحهٔ گلاسه، چاپ چهار رنگ، جلد سخت، توسط چاپخانهٔ قرآن کریم به چاپ رسیده و طراحی گرافیک آن به عهدهٔ سعید مزینانی بوده است. 
 
 هیات داوران اولین مسابقه خصوصی عکس «دست دوم» شامل محمدتاجیک، مهدی وثوق‌نیا، کیارنگ علایی، محمودرضا نوربخش و مهران مافی بردبار از بین حدود ۳۰۰۰ عکس رسیده به دبیرخانه نهایتا ۵۰ عکس را برای حضور در نمایشگاه و کتاب مسابقه برگزیده بودند. 
 
 در پایان مراسم روز شنبه، از فراخوان دومین دورهٔ مسابقهٔ خصوصی عکس «دست دوم» هم رونمایی شد. در دوره دوم مهرداد افسری، نیوشا توکلیان، بابک کاظمی، اسعد نقشبندی و محمودرضا نوربخش این مسابقهٔ عکس را با موضوع «انزوای اجتماعی» داوری خواهند کرد و مطابق اولین دوره جوایز آن هم توسط هیات داوران اهدا خواهد شد.