دورهٔ جدید کلاس «مبانی و تجزیه تحلیل تصویر» از سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه ۹۴ با تدریس بهرام کلهرنیا در آموزشگاه عکاسی حرفه‌ای برگزار می‌شود. 

  گذراندن این دوره به ویژه برای کسانی که قصد دارند عکاسی را به عنوان هنر دنبال کنند بسیار ضروری است. کلاس «مبانی و تجزیه تحلیل تصویر» یک روز در هفته و طی ۱۰ جلسه برگزار می‌شود و شهریهٔ آن ۳۰۰ هزار تومان است.

  علاقه‌مندان به شرکت در این کلاس می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در این دوره به اینجا مراجعه و یا در ساعات اداری از طریق شمارهٔ ۸۸۱۰۶۱۴۳ با دفتر آموزشگاه عکاسی حرفه‌ای در تهران تماس بگیرند. 

  در بخشی از این دوره آموزشی هنرجویان دیدگاه عینی نسبت به ارزش‌ها و ویژگی‌های تصویر می‌یابند. شکل چیست؟ از تصویر چه انتظاراتی داشته باشیم، پیام چگونه شکل می‌گیرد، بیان در تصویر چگونه جایگاهی دارد، مفهوم‌سازی در گونه‌های مختلف تصویر چگونه تحقق می‌یابد،… و همه این‌ها نه تنها در عکس بلکه در شاخه‌های دیگر هنری نیز به بحث نهاده خواهد شد. 

  مدرس این دوره بهرام کلهرنیا هنرمند مطرح تصویرگری، مجسمه‌سازی و گرافیک ایران است که تاکنون جلسات سخنرانی و کلاس‌های درس متعددی با موضوع هنرهای تصویری در ایران برگزار کرده و عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواهٔ تجسمی فجر هم بوده است. شیوهٔ خاص تدریسش او را در میان استادان هنرهای تصویری ایران به چهره‌ای بر‌تر و شناخته‌شده تبدیل کرده است.

اصلاحیه تکمیلی: زمان شروع این کلاس به سه‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ۹۴ موکول شد.