عکس‌های برگزیدهٔ دومین جشنوارهٔ بین‌ المللی عکس خیام از شنبه ۱۹ اردیبهشت ‌۹۴ در نگارخانهٔ «میرزا کلهر» کرمانشاه به نمایش درمی‌آیند.



   بعد از برگزاری نمایشگاه آثار منتخب دومین جشنوارهٔ خیام در برج میلاد تهران و نگارخانهٔ ایدهٔ پارسی، کرج و قم نمایشگاه شماره ۵ این آثار، با همکاری شهرداری و حوزهٔ خدمات شهری کرمانشاه در آن شهر برپا خواهد شد. 



 عکس‌های این نمایشگاه با چهار موضوع آزاد رنگی، آزاد تک رنگ، سفر و خلاقه است. عکس‌های دو بخش آزاد رنگی و آزاد تک رنگ از ۱۹ تا ۲۱ اردیبهشت و عکس‌های دو بخش سفر و خلاقه از ۲۲ تا ۲۴ اردیبهشت جاری به نمایش در می‌آیند. همچنین کتاب جشنواره برای تمامی شرکت‌کنندگان استان کرمانشاه در همین مراسم توزیع خواهد شد. 



 هم‌زمان با افتتاح نمایشگاه بخش‌های سفر و خلاقه در روز سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۹۴ از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷:۳۰ یک کارگاه آموزشی نیز در همان محل برگزار خواهد شد. طبق اعلام دبیرخانهٔ این جشنواره، هدف از برگزاری این کارگاه آشنایی عکاسان ایرانی با انواع روش‌های ممکن برای ایجاد یک عکس خلاقه است. این کارگاه‌ها به صورت تور در شهرهای مختلف ایران برگزار خواهند شد. حضور در این کارگاه‌ها برای تمام علاقمندان به عکاسی آزاد و رایگان است. مدرسان کارگاه کرمانشاه علی سامعی نماینده فیاپ در ایران و دبیر جشنواره و مهدی منتصری عکاس و گرافیست خواهند بود. 



  جشنوارهٔ بین‌المللی عکس خیام تنها جشنوارهٔ جهانی ایرانی است که زیر نظر فیاپ و PSA برگزار می‌شود. از میان ۲۵ هزار عکس رسیده به این جشنواره از سوی ۲۷۸۹ عکاس از ۷۵ کشور، نهایتا ۱۶۰ عکس به عنوان آثار برگزیده معرفی شده و در قالب کتابی به چاپ رسیدند. شایان ذکر است مراسم معرفی برگزیدگان و اهدای جوایز دومین جشنواره بین‌المللی عکس خیام دوشنبه ۱۸ اسفندماه ۹۳ در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران برگزار شد. 



افتتاح نمایشگاه و توزیع کتاب: شنبه ۱۹ اردیبهشت‌ – ساعت ۱۵:۳۰

نمایشگاه تا ۲۴ اردیبهشت‌ ۹۴ هر روز از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۵ تا ۱۹ دایر است. 

کرمانشاه، میدان غدیر، مجتمع شهید آوینی، نگارخانهٔ میرزا کلهر