نمایشگاهی از کتاب‌های عکس با عنوان «بهترین کتاب‌عکس‌های همهٔ زمان‌ها» از جمعه ۲۵ اردیبهشت‌ماه ۹۴ در مرکز هنرهای معاصر سازماناب در تهران افتتاح خواهد شد. 

  این نمایشگاه که توسط محمدرضا میرزایی گردآوری شده، یکی از دو نمایشگاهی است که کتاب‌عکس تهران به شکل همزمان در اردیبهشت‌ماه امسال برگزار می‌کند. نمایشگاه دیگر، گزیده‌ای از آنچه از آثار عکاسان ایرانی در قالب کتاب منتشر شده، در مرکز بین‌المللی عکاسی در شهر نیویورک خواهد بود. پیش از این فراخوان شرکت در این پروژه بر روی «سایت عکاسی» منتشر شده بود.

  «بهترین کتاب‌عکس‌های همهٔ زمان‌ها» روایت شخصی محمدرضا میرزایی است از نسبت عکاسی جهان با مقوله‌ای به نام کتاب عکس. قدیمی‌ترین کتاب نمایشگاه «آمریکایی‌ها» اثر رابرت فرانک است که در سال ۱۹۵۸ منتشر شده و جدیدترین کتاب «ترانه نامه» اثر الک ساوث است که همین چند ماه توسط انتشارات مک به بازار عرضه شد. 

  در حاشیه این نمایشگاه، کتاب «حضور توأمان قدیم و جدید» که دربرگیرندهٔ مجموعه مکاتبات شارلوت کاتن و محمدرضا میرزایی در باب کتاب‌های عکس، عکاسی ایران و عکاسی امروز است، ارائه خواهد شد. 

  محمدرضا میرزایی عکاس و نویسنده‌ای دربارهٔ عکاسی است. عکس‌های میرزایی در نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی متعددی در جهان به نمایش درآمده‌اند. همچنین تاکنون دو کتاب عکس از او با عناوین «چیزی که ندارم» توسط ادیتزینونی دل برادیپو (۲۰۱۳) و «اینک خورشید می دمد» توسط انتشارات دانشگاه پنسیلوانیا (۲۰۱۴) به چاپ رسیده است. میرزایی یکی از داوران اینترنشنال فوتوبوک اوارد کسل در سال ۲۰۱۱ هم بود. 

گشایش: جمعه ۲۵ اردیبهشت – از ساعت ۱۵ تا ۲۲
نمایشگاه تا ۲۲ خردادماه ۹۴ هر روز از ساعت ۱۵ تا ۲۰ دایر است. 
تهران، میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، خیابان بوربور، خیابان خاقانی، بن بست روشن‌منش، پلاک ۲، مرکز هنرهای معاصر سازماناب