نمایشگاه گروهی هنر تجسمی با عنوان «فرش خاکستر» از جمعه یکم خردادماه ۹۴ در گالری مهروا برگزار خواهد شد. 

 طبق اعلام دست‌اندرکاران، این نمایشگاه به مناسبت هجدهمین سالگرد دوم خرداد با تلاش پدرام رمضانی گردآوری شده است. 

  در این نمایشگاه آثاری از کیانا برومند، ایلیا تهمتنی، سمیرا حاتمی‌زاده، بهار حمزه‌پور، هادی حیدری، محسن رضاپور، مهرداد عمرانی، نیلوفر لهراسبی، ندا مرادی، میلاد هوشمندزاده و محسن یزدی‌پور به نمایش درمی‌آید و اجرای زنده‌ای هم توسط «رادیو بوم» در روی افتتاحیه انجام می‌شود. 

  در بیانیه نمایشگاه به قلم پدرام رمضانی آمده است: «برهه‌های مهم تاریخی در هر زمانه‌ای می‌توانند تمام و کمال آیندهٔ جامعه‌ای را دگرگون کنند. این لحظه‌های ناب و تکرارنشدنی مردمان‌ش را گاه به عرش و گاه به فرش‌می رسانند. دوم خرداد هفتاد و شش در تاریخ معاصر ایران یکی از آن برهه‌هاست. برای ما و هم‌نسلی‌های ما روایت مکرر بیم‌ها و امید‌هاست. روزهایی‌که سخت و تلخ، پرشور و حال، هرچه بود، بر ما گذشتند و رفتند. روزهایی که از ذوق خواندن تیتر روزنامهٔ فردا صبح، خواب به چشمان‌مان نمی‌آمد. روزهایی که شهر و خیابان را با بُردِ فوتبال دیگرگونه شناختیم و روزهایی که ناگوار به خانه‌هامان پناه بردیم. روزهایی که تو گویی در آنی همه چیزش دود شد و به هوا رفت. 
 
  از آن وضعیت، فرشی مانده برایمان از جنس خاکستر، درست به مانند همیشهٔ تاریخ. اما خاکستری که در بطن خود آتش‌ی دارد گرم و پایا که با دمیدن‌ی، باززایی‌ش گریزناپذیرست و با همین دم آن‌چه به ظاهر جان باخته را، به آسمان می‌پراکند و سراسر، همه‌جا را از آن خود می‌کند. یک پهنه آسمان خاکستر. خاکستری با شمایل‌ی که نشان از نابودی و پایان است اما گرمای وجودی‌اش کورسویی از امید را همراه دارد. عرش و فرشی برابر هم و برهم که دو سویهٔ تقابل امید و ناامیدی ست. و این ما در این بین به مرور و بازنمایی‌ی آن روز و روزهای در پی‌اش نشسته‌ایم؛ انگاری در تعلیق، درست به مانند همیشه‌مان…….» 

گشایش: جمعه یکم خرداد – ساعت ۱۷
نمایشگاه تا ۱۱ خردادماه ۹۴ هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۱ دایر است. 
گالری پنجشنبه‌ها تعطیل است. 
تهران، خیابان کریم‌خان زند، خیابان شهید عضدی (آبان جنوبی)، شمارهٔ ۳، گالری مهروا