جمعه ۸ خردادماه ۹۴ شرکت نیکون خاورمیانه با همکاری شرکت نیکونگرش (نمایندهٔ رسمی نیکون در ایران) با مشارکت انجمن عکاسان ایران و انجمن عکاسان صنعتی و تبلیغاتی اقدام به برپایی سمیناری آموزشی در زمینهٔ عکاسی به میزبانی موزهٔ هنرهای معاصر تهران خواهد کرد. 

   طبق اعلام مسئولین برگزاری، این سمینار آموزشی در دو بخش جداگانه برپا می‌شود و در بخش نخست یدااله ولی‌زاده کارگاهی عملی با موضوع نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی برگزار می‌کند و در قسمت دوم برنامه نیز Kalyan Varma (عکاس هندی) به نمایش عکس و انتقال تجربیاتش با موضوع عکاسی حیات وحش خواهد پرداخت. 
 
   این سمینار آموزشی جمعه ۸ خردادماه ۹۴ از ساعت ۱۵ تا ۱۹:۳۰ در سالن سینما تک موزهٔ هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود و شرکت عموم علاقه‌مندان در آن آزاد و رایگان است ولی ضروری است به دلیل محدودیت فضا، علاقه‌مندان تا ساعت ۲۳ روز چهارشنبه ۶ خرداد سال جاری با مراجعه به این لینک برای حضور در سمینار ثبت‌نام کنند. بدیهی است برای حضور در این سمینار اولویت با کسانی خواهد بود که زودتر ثبت‌نام کرده باشند. 

  یدالله ولی‌زاده در این کارگاه ابتدا مراحل کار و روند تولید یک عکس با فضاسازی تبلیغاتی را تشریح کرده و سپس عملیات برپایی صحنه‫ و دکور لازم برای عکاسی به صورت عملی اجرا خواهد شد. سوژهٔ مورد نظر برای این بخش از کارگاه ترجیحا کیف و کفش چرم انتخاب می‌شود. 

  فضای نوری حاکم بر عکس low key خواهد بود و نورهای خاصی به صورت پراکنده فضای عکس را تحت تاثیر قرار خواهد داد و پیرامون چگونگی کنترل نور در این صحنه به صورت تئوری و عملی تمرین خواهد شد. 

  یدالله ولی‌زاده در مورد این کارگاه معتقد است: «چگونگی کنترل نور در عکس‫های تبلیغاتی با روش فضاسازی و تاکید بر این مطلب که نورپردازی در عکس‫های فضاسازی شده می‫تواند مقدمه‌ای بر کنترل نور در فضاهای بزرگتر خارج از استودیو باشد از اهداف این کارگاه است. 

  آشنا کردن عکاسان با کنترل نور در خارج از استودیو و وارد کردن عکاسان در حیطهٔ چیدمان‫های بزرگ‫تر از چیدمان‫های table top و طراحی نور مناسب فضای ساخته شده جهت عکاسی، از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه خواهد بود. ‬‬‬‬‬‬‬‬‬این نوع از عکاسی تبلیغاتی با اینکه در جهت تبلیغ محصول قدم برمی‫دارد ولی سعی بر آن دارد که با طراحی یک فضای خاص و نورپردازی مناسب آن، مفهوم و یا داستانی را در ذهن مخاطب ایجاد کند و طبعا بر این اساس مخاطبان برداشت‫های شخصی خود را از فضا خواهند داشت و بیننده باید مجبور شود به پیام عکس توجه بیشتری نشان ‫دهد.»

  قسمت دوم این برنامهٔ آموزشی هم توسط Kalyan Varma – عکاس و فیلمساز هندی که به طور تخصصی در زمینهٔ حیات وحش و طبیعت فعالیت می‌کند برپا خواهد شد. وی به عنوان عکاس آزاد با مجلهٔ محیط زیست نشنال‫جئوگرافی و شبکه‫های مختلف BBC همکاری دارد و در ۸ سال اخیر سرگرم ساخت مجموعه‫ فیلم‌های بسیاری درباره حیات وحش برای این رسانه‌ها نیز بوده است. 

  وارما در سال ۲۰۰۵ به عنوان عکاس برتر حیات وحش هندوستان و در سال ۲۰۱۳ عکاس برتر حیات وحش BBC برگزیده شده و تاکنون کارگاه‌های مختلفی با موضوع عکاسی حیات وحش و طبیعت برپا کرده است.