کارگاه سه روزهٔ عکاسی مستند با حضور علی‌اکبر شیرژیان – دبیر بخش مستند خبرگزاری ایرنا – از چهارشنبه ۶ خرداد ۹۴ در زابل برگزار می‌شود. 

   طبق اعلام دست‌اندرکاران، ادارهٔ فرهنگ و ارشاد زابل به همراه ادارهٔ میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دانشگاه زابل برگزاری این کارگاه را برای عکاسان زابل و استان سیستان و بلوچستان تدارک دید‌اند. 

  علی‌اکبر شیرژیان – مدرس کارگاه و مولف کتاب «عکاسی مستند» – دربارهٔ این برنامه معتقد است: «پرورش عکاسی در مناطق دور از پایتخت که حاوی داستان‌های شگفت‌انگیر ناگفته است، هدف اجرای این کارگاه است. در این مناطق انسان‌های زیادی زندگی می‌کنند که هر کدام قصه‌ای نانوشته‌اند، عکاسان بومی این مناطق اگر آموزش حرفه‌ای و کاربردی ببینند، می‌توانند فقدان حضور عکاسان حرفه‌ای را در این مناطق جبران کنند و راوی قصه‌های خودشان باشند.» 

  طبق اعلام مدیر انجمن هنرهای تجسمی زابل، این کارگاه در محل موزهٔ مردم‌شناسی سیستان در زابل برگزار می‌شود و در بخشی از برنامه شرکت‌کنندگان به صورت عملی از بخش‌هایی از شهر زابل عکاسی خواهند کرد. علاقه‌مندان به حضور در این برنامه می‌توانند جهت ثبت‌نام با شماره تلفن ۰۹۱۵۸۵۰۸۲۴۱ تماس بگیرند.