اختصاصی «سایت عکاسی» – عادل پازیار، عکاس مستند و خبری ایرانی، موفق به دریافت جایزه نخست بخش مجموعه عکس ورزشی در نخستین مسابقه بین‌المللی عکس مطبوعاتی Andrei Stenin روسیه شد.

  این مسابقه به عنوان یکی از بزرگترین رقابت‌های عکاسی در روسیه در چهار بخش شامل «موضوعات معاصر»، «زندگی روزمره»، «ورزش» و «اخبار اصلی» برگزار شد که هیات داوران آثار این چهار بخش را با تفکیک تک‌عکس و مجموعه عکس داوری کردند.
 
  عادل پازیار با مجموعه عکسی به نام «مثل ماهی» که روایت زندگی حرفه‌ای و شخصی یک کودک معلول شناگر است موفق به کسب عنوان نخست بخش مجموعه عکس ورزشی شد. وی پیش از این با همین مجموعه عکسش موفق به دریافت مدال طلای life press foto از دانشگاه ملی اوکراین و همچنین مدال نقره جشنواره مطبوعاتی چین (chipp) هم شده است.
 
  در نخستین مسابقه بین‌المللی عکس مطبوعاتی Andrei Stenin سال ۲۰۱۵ روسیه حدود ۵ هزار عکس از ۵۴ کشور جهان ارسال شده بود و جایزه بزرگ جشنواره به مبلغ ۵۰۰ هزار روبل به  Yelena Anosova عکاس جوان روسی برای مجموعه عکسش از زندان‌ زنانی در روسیه اهدا شد.
 
  این جشنواره بین المللی به نام «آندره استنین» عکاس خبری جوان روس برپا می‌شود که تابستان ۹۳ در جریان انجام یک ماموریت عکاسی در جنوب‌شرق اوکراین کشته شد.

  مراسم اهدای جوایز اولین دوره این مسابقه با حمایت آژانس خبری Rossiya Segodnya و سازمان یونسکو روز چهارشنبه در مسکو برگزار شد و قرار است نمایشگاهی از آثار برگزیده هم سپتامبر ۲۰۱۵ در همین شهر گشایش یابد.