چهارشنبه ۲۰ خرداد ۹۴  آخرین زمان ارسال عکس برای مسابقه عکاسی بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم است. 
 
 ستاد برگزاری بیست سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم ضمن ارج نهادن به تلاش‌های شایسته هنرمندان و با هدف توسعه و تعمیق فعالیت‌های قرآنی و دینی و توجه به مفهوم «اخلاق و معنویت» از هنرمندان عکاس دعوت می‌نماید برای شرکت در مسابقه ی عکس این نمایشگاه آثار خود را با توجه به موضوع مسابقه تا پایان وقت اداری بیستم خرداد ماه به دبیرخانه نمایشگاه ارسال دارند.
 
  حسن غفاری – دبیر بخش عکس بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم – با بیان این مطلب گفت: «با توجه به اینکه موضوع مسابقه هنرهای قرآنی٬ میراث معنوی و فرهنگی است عکاسان، محورهای اخلاق ومعنویت و مفاهیم قرآنی را درزندگی روزمره مردم٬ آیین‌ها و مراسم مذهبی مانند اعیاد٬ سوگواری‌ها٬ جشن‌ها و نیایش‌ها و نیز فرهنگ عامه مردم را مدنظر قرار داده و همچنین به فضاها و معماری اسلامی بپردازند به طوری که در عکس‌های آنان صفات قرآنی نمود داشته باشد.»
 
  وی شرایط و مقررات مسابقه را این‌گونه بیان کرد که شرکت‌کنندگان می‌توانند حداکثر ۵ عکس به صورت تک عکس به دبیرخانه نمایشگاه ارسال کنند که تاکنون در نمایشگاه‌های دورهای قرآن کریم عرضه نکرده باشند. عکس به دو گونه عینیت‌گرا و مستندگرا و بدون دخل و تصرف و یا عکاس مجاز به هرگونه دخل و تصرف و پردازش در عکس است. نهایتا به تمامی هنرمندانی که آثار آنها در نمایشگاه راه پیدا کند گواهی شرکت و یک نسخه کتاب نمایشگاه اهدا خواهد شد. شرکت‌کنندگان پس از ثبت‌نام در سایت مسابقه می‌توانند فایل آثار خود را بارگذاری یا به پست الکترونیک artquran114@gmail.com یا photographi@artquran.com ارسال کنند.
 
   قرار است ۴۰ عکس از بهترین عکس‌ها به نمایش گذاشته شوند و به نفرات برتر جوایز نفسی به این شرح اهدا خواهد شد: نفر اول ۴ سکه بهار آزادی، نفر دوم ۳ سکه بهار آزادی و نفر سوم دو سکه بهار آزادی.
 
  همچنین افشین شاهرودی از داوران مسابقه درباره نمود آثار قرآنی در عکس اظهار داشت که ملاک و هدف حضور بصری موضوع در عکس نیست و فقط کافیست مفاهیم و فرهنگ از نظر عکاس درک و در عکس نمود پیدا کند. جاسم غصبانپور یکی دیگر از  داوران در این باره معتقد است هر آنچه را که تجلی و نور قرآن در آن دیده شود می‌توان عکس قرآنی دانست و از نظر  مسعود زنده‌روح از دیگر داوران این بخش دو نگاه وجود دارد که یکی استفاده از نمادهای قرآنی و دیگر عکسی که تفکر و دیدگاه‌های عکاس را در آثار قرآنی به نمایش بکشد و از نظر وی دیدگاه دوم جذاب‌تر است و باید عکس‌ها به این سمت و سو سوق پیدا کنند.