خانه هنرمندان ایران عصر جمعه ۲۹ خردادماه ۹۴ میزبان نمایشگاه و مراسمی برای بزرگداشت دومین سالگرد درگذشت صادق تیرافکن خواهد بود.

 

  پیش از این گالری هما اعلام کرده بود که کتابی با عنوان «تاریخی برای آینده» به اهتمام بنیاد تیرافکن و با نظارت آندریا فیتزپاتریک منتشر شده و قرار است در این مراسم رونمایی شود. 

 

 کتاب در بردارنده ۱۷ دوره کاری این هنرمند ایرانی از سال ۱۹۸۴ تا ۲۰۱۳ است و به مناسبت نمایش آثار این هنرمند در پنجاه و ششمین دوره بی ینال ونیز منتشر شده است. کریستین کوژال، حمید سوری، آندرا فیتز پاتریک و شهروز نظری در این کتاب مقالاتی نوشته‌اند. قاسم تیرافکن – مدیر بنیاد تیرافکن – در متنی که در کتاب منتشر شده این مجلد را اولین نسخه از مجموعه کتاب‌هایی معرفی کرده که قرار است از طرف بنیاد تیرافکن در راه رشد فتوآرت ایرانی منتشر شود. 

 

 صادق تیرافکن سال ۱۳۴۴ از والدینی ایرانی در کربلا متولد شد و اردیبهشت ۱۳۹۲ بر اثر بیماری سرطان در تورنتوی کانادا درگذشت. پیکر او پس از انتقال به ایران در جوار حرم عبدالعظیم حسنی در شهرری به خاک سپرده شد. او در سال ۱۳۶۹ در رشته عکاسی از دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شده و آثارش در نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی متعددی در داخل و خارج کشور به نمایش درآمده است. صادق تیرافکن در بسیاری از آثار خود از تکنیک فتومونتاژ، فتوکلاژ و اینستالیشن‌های هنری استفاده می‌کرد برخی از آثار این هنرمند مفهومی در مجموعه‌های ثابت موزه‌های مختلفی چون موزه بروکلین نیویورک، موزه بریتانیا و همچنین موزه هنرهای معاصر تهران موجود است. 



گشایش: جمعه ۲۹ خرداد – ساعت ۱۷

نمایشگاه تا ۱۲ تیرماه ۹۴ هر روز از ساعت ۱۴ تا ۲۱ دایر است.

تهران، خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی (فرصت)، باغ هنر، خانه هنرمندان ایران، نگارخانه‌های بهار و تابستان