فیلم گولم به کارگردانی کارل بیوزه و پل وگنر محصول سال۱۹۲۰ آلمان چهارشنبه ۷ مردادماه ۹۴ از ساعت ۱۷ در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درمی‌آید.

  بنا به گزارش روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران؛ دومین فیلم از دور جدید نمایش فیلم (دوره چهلم – تابستان۹۴) در بخش "سینمای صامت" (اکسپرسیونیسم آلمان، نسخه‌های ترمیم شده)، افسانه گولم به مدت ۹۱ دقیقه است.
 
  افسانه گولم برخلاف نسخه‌های قبلی، در زمان اصلی ماجرا و در پراگ قرن شانزدهم اتفاق می‌افتد. امپراتور وقت، یهودیانی را که در حومه شهر زندگی می‌کنند به اتهام جادوی سیاه و کشتار کودکان از شهر تبعید می‌کند. در میان بزرگان یهود، ربای لو تصمیم می‌گیرد تا با زنده کردن موجودی افسانه‌ای به نام گولم قدرت همشهریان یهودیش را نشان دهد و آنها را از تبعید برهاند، اما بعد از آن که ربای با کمک گولم جان امپراتور را نجات می‌دهد و در نتیجه شفاعت همشهریانش را می‌کند، کنترل گولم به دست دستیار بدخواهش می‌افتد و ماجرا جور دیگری پیش می‌رود.
 
  یادآوری می‌شود علاقه‌مندان می‌توانند جهت استفاده از برنامه‌های نمایش فیلم در فصل تابستان، ساعت ۱۷ روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته به سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۵۱۹۶۵ تماس بگیرند.