فیلم «خاکسترهای زمان» به کارگردانی وونگ کار وای یکشنبه یکم شهریور ۹۴ با همکاری فصلنامه فیلمخانه در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درمی‌آید.
 
 بنا به گزارش روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران؛ در ادامه برنامه نمایش فیلم در دوره چهلم ( تابستان  ۹۴) سینما تک و چهارمین فیلم از بخش پنجره عقبی (چشم‌انداز سینمای هنگ‌کنگ ) یکشنبه یکم شهریورماه جاری از ساعت ۱۷ فیلم «خاکسترهای زمان» به کارگردانی وونگ کار وای محصول سال ۱۹۹۴ به مدت ۱۰۰ دقیقه به زبان اصلی و با زیرنویس فارسی، در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درمی‌آید.
 
 در فیلم«خاکسترهای زمانِ» گویی بیش از آنکه با تصاویری «روایت‌گر» مواجه باشیم، با تصاویری «تداعی‌گر» رویارو هستیم. تصاویری تداعی‌گر، که ساختارِ ابهام‌آمیزِ زمانی فیلم را مضاعف می‌گرداند، و خود از خلالِ کارکردِ اسلوموشن و آن صدای اسرارآمیز راوی تقویت می‌شوند؛ تصاویری از بلندپروازی‌های مردانی در تکاپوی یافتنِ عزت و افتخار ولی درهم‌آمیخته با تداعی و احضارِ آزادانه‌ی فراموشی‌ها، خاطره‌ها، عشق‌ها، حسادت‌ها، تمناها و حسرت‌ها.
 
 «خاکسترهای‌ زمان»، چه عنوانِ گیرا و پرکششی است برای فیلمی که خودش را بر پاره‌های زمان‌ای اینچنین لرزان و درگذر ساختار می‌بندد. پاره‌هایی که در وصال و فراقی مداوم به سرمی‌برند، درست به مانندِ تصاویرِ فیلم که نه فقط تداعی‌گر خواسته‌ها و باخته‌های شخصیت‌هایش هستند، که تماشاگر را نیز هرآن به نقطه‌ای نامعلوم در فیلم می‌کشانند؛ گویی همان زمان که منتظریم تصاویر را به چنگ آوریم، می‌خرامند و می‌لغزند و از ما می‌گریزند؛ قسمتی از تجربه‌ی مشابه آنچه شخصیت‌های فیلم تجربه‌اش می‌کنند: تصاویری سُکرآور که گهگاه همچونِ نسیان از خاطرمان دور می‌مانند و ردی محو و گنگ از حس‌یافت‌ها را بر ما به‌جا می‌گذارند، تا در زمانی دیگر بسانِ پاره‌هایی از خاطرات خود را بر ما احضار و حاضر گردانند.

  یادآوری می‌شود علاقه‌مندان می‌توانند جهت استفاده از برنامه‌های نمایش فیلم در فصل تابستان، ساعت ۱۷ روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته به سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۵۱۹۶۵ تماس بگیرند.