نمایشگاه چهارمین فستیوال سالانه «پرتره‌سازی» از ۱۳ شهریور ۹۴ در گالری شیرین گشایش می‌یابد. 

 طراح و مدیر هنری فستیوال پرتره‌سازی جاوید رمضانی است و در نمایشگاه امسال آثاری از زنده‌یاد صادق تیرافکن، آرمان استپانیان، آزاده اخلاقی، پیمان هوشمندزاده، گوهر دشتی، بابک کاظمی، سمیرا علیخانزاده، نیوشا توکلیان، فروغ یاوری، محمدرضا شریف‌زاده و هومن نوبخت به همراه آثاری از هنرمندان جوان منتخب فستیوال چهارم به نمایش درخواهد آمد.  

  اسامی هنرمندان جوان منتخب فستیوال چهارم عبارت است از: نیلوفر تقی‌پور، نگین فیروزی، علی یحیایی، ساره قمی، مهرنوش سنقری، هانی نجم، مسعود جزنی، حسنا شهرامی‌پور، سعید رضوانیان، زهرا طباطبایی، الهه قدبیگی، سحر محمودی مطلق، حامد نورایی و نازنین اعوانی.

  به گزارش دبیرخانه فستیوال پرتره سازی، بر اساس اهداف از پیش تعریف شده، جامعه برگزارکننده فستیوال پرتره سازی، در چهارمین دوره از این رویداد، سعی دارد به تشویق و تداوم حمایت از هنرمندانی بپردازد که در دوره های گذشته فستیوال موفق بوده و آثار آنها با حداقل تکنیک و تفکر مورد قبول واقع شده است. در همین راستا این دوره با تغییراتی، نه بر اساس فراخوان عمومی بلکه از طریق دعوت از هنرمندان جوان و فعال شکل گرفته است. نمایشگاه امسال در گالری شیرین با ترکیبی متفاوت نسبت به دوره های پیش در دوبخش شامل حضور هنرمندان با تجربه و مورد تایید جامعه هنری که سابقه فعالیت بیشتری دارند در یک سالن و هنرمندان جوان منتخب فستیوال چهارم در سالن دیگر ارائه خواهد شد. این شاکله به جهت ایجاد ارتباط و انتقال تجربه به هنرمندان جوان صورت گرفته است.

   فستیوال سالانه پرتره سازی فعالیت خود را با برگزاری نمایشگاهی غیر رقابتی از طریق فراخوانی خصوصی در اسفند ماه ۱۳۹۰ آغاز نمود. «چهره انسان معاصر» محوریت آثار گردآوری شده در آن نمایشگاه را شکل داده بود. دومین دوره فستیوال در اسفند ماه ۱۳۹۱ از طریق فراخوانی عمومی با موضوع « تکه پارگی خویشتن صورت انسانی» و با تاکید بر محوریت آثار عکس بنیاد اطلاع رسانی گردید و منتخب آثار از میان ۱۲۰۰ اثر رسیده به دبیرخانه توسط هیئت داورانی متشکل از هنرمندان و مدرسین دانشگاهی در گالری صدرنگ تهران برگزار شد.

  فراخوان سومین دوره فستیوال پرتره سازی در بهمن ماه ۱۳۹۲ با موضوع «اندیشگی» در سطح گسترده ای منتشر شد . در این دوره، فستیوال با ایجاد یک شورای سیاست گذاری با اعضای ثابت و با استمرار تاکید بر تولید آثار هنری عکس بنیاد، در راه تثبیت و به بار نشاندن اهداف خود گام موثری برداشت. از میان ۱۹۰۰ اثر رسیده به دبیرخانه دائمی فستیوال، در نهایت ۵۲ اثر از هنرمندان ایرانی داخل و خارج از کشور انتخاب و تابستان ۱۳۹۳ در گالری شیرین به نمایش درآمد.

گشایش: جمعه ۱۳ شهریور – ساعت ۱۶ تا ۲۰
نمایشگاه تا ۲۳ شهریور ۹۴ هر روز از ساعت ۱۱ تا ۱۹ دایر است.
گالری روزهای دوشنبه تعطیل است.
تهران، خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک۵، گالری شیرین