در ادامه نمایش پنج فیلم از بخش «فیلم‌ها و احساس‌ها» (مروری بر آثار شانتال آکرمن) ۱۸ شهریورماه فیلم دیگری با همکاری نشر شورآفرین در موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می‌آید.

  بنا به گزارش روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران ؛ دربخش فیلم ها واحساسها ( مروری بر آثار شانتال آکرمن ) آخرین بخش از نمایش فیلم در دوره چهلم ( تابستان  ۹۴) سینما تک، روز چهارشنبه ۱۸ شهریور ۹۴ از ساعت ۱۷ فیلم «خبرهایی از خانه» محصول سال ۱۹۷۷ به مدت ۸۵ دقیقه، به زبان اصلی و با زیرنویس فارسی، همراه با جلسه نقد و بررسی (بعد از نمایش فیلم) با حضور مجید اسلامی از منتقدان و نویسندگان سینمایی کشور به نمایش در می‌آید.
 
 «خبرهایی از خانه» را چگونه باید دید؟ و سپس، چگونه فهم کرد؟ فیلمی از شانتال آکرمن، روایتی درباره‌ی شانتال آکرمن، یا مستندی مکان- مردم‌نگارانه از دهه‌ی هفتاد نیویورک؟ ترکیبی از این‌همه یا هیچ‌کدام؟
 
 «خبرهایی از خانه» هیچ‌یک از این خوانش‌ها را به بیننده تحمیل نمی‌کند، یا پس نمی‌راند، و سخاوتمندانه راه بر جملگی آن‌ها می‌گشاید. نه صدای آکرمن که یکنواخت، تهی از هر گونه احساس و افت‌ وخیزی بر تصاویر جریان دارد، و نه تصاویر فیلم از منهتنِ دهه‌یِ هفتاد، هیچ‌کدام بر دیگری پیشی نمی‌گیرد. کلید این خوانش‌های متفاوت گسستگیِ تماتیکِ صدا و تصویر است. از این قرار که هیچ‌یک بر دیگری لنگر نمی‌اندازد. این گسستِ میانِ صدا و تصویر در «نقشِ معکوسِ دست‌ها»ی مارگریت دوراس نیز به چشم می‌خورد؛ که مکان‌نگاری پاریس است در سپیده‌دم، و صدای پرمایه‌ی دوراس بر تصاویر، با مکث‌های نقطه‌گذاری‌شده، متنی تغزلی می‌خواند؛ روایت عشقی چندهزار ساله.