نمایشگاهی از عکس‌های شفق کلهر با عنوان «بودن در میان قاب» از جمعه ۲۰ شهریور ۹۴ در گالری آرته گشایش می‌یابد.

   در متن معرفی این آثار به قلم عکاس آمده است: «می پندارم عکاسی روندی است برای ارتباط با آنچه نامش را هستی و زندگی می گذاریم. هر آنچه در آن هست در مقام یک انسان، زن و بعد یک مادر.
 
  روزهای پس از به دنیا آمدن فرزندم کمتر فرصتی بود تا با دوربین بیرون از خانه عکاسی کنم اما در طی روزمرگی هایم که میان کار فرزند و زندگی تقسیم شده بود فرصتی یافتم تا در آینه نگاهی دیگر به خود و آنچه بر من می‌گذرد بیاندازم. آینه‌ام آینه‌ای‌ست که هر زنی در خانه‌اش دارد. آینه‌ای برای اصلاح صورت و آرایش کردن، نمادیست زنانه و ابزاری برای خودآرایی در جهت خود نمایاندن، اما روایت موجود به لحاظ نوع کارکرد از آینه رسانه‌ای ساخته تا حضور زن در خانه در برخورد با افراد  داخل خانه را در حضورپنهان و آشکار به تصویر کشد. آینه وسیله ای بود تا انعکاس واقعیت هر آنچه احساس می کردم در میان مشغله‌هایم گم کرده بودم را بازیابم و گاه وسیله‌ای بود تا حضور من را در عکس‌ها بازتولید کرده وهمچون اشارتی خود را با آن بازیابی کنم.
 مجموعه خودنگاری حاضر نشانی از پرسه‌های من میان اشیا و اشخاصی است که دوست‌داشتن‌ها و مسوولیت‌های گوناگون زندگیم میان آنها می‌گذرد. بخشی که هر چقدر تکنولوژی پیشرفت کند هم تغییر نمی‌یابد. در کنش و تعامل با دیگران، دیگرانی که نقش تو در مقام یک انسان را درون قاب ترسیم می‌کنند، همسر بودن، مادر بودن.
 
  در ابتدا ثبت تصاویر با تلفن همراه آغاز شد. اتفاقی که از سر گذران زمان و زندگی بود اما در ادامه مجموعه‌ای شکل گرفت از یک زندگی، برش‌هایی واقعی از حادثه روزمرگی‌هایم. حضور فیزیکی عکاس به عنوان بخشی ازعناصر کادربندی در ثبت تصاویر همیشه بخشی از جهان ذهنی و بصری است پشت ویزور دوربین که دیده نمی‌شود. اما این مجموعه فرصتی به من داد تا در میان قاب عکس‌های زندگیم حضوری همیشگی را به تصویر بکشم. شاید در لحظه‌هایی این گونه به نظر آید که از روند روزمرگی کنار گذاشته شده‌ام اما به واقع تمامی عناصر تصویر در قاب‌های ارایه شده روایتی از یک محور ثابت دارند و آن آیینه‌ای است که بدون هیچ تفاوتی بازنمایی از من است. من در میانه قاب بودن را به تصویر کشیدم. روایتی ساده از زندگی. چنان ساده که گاه نمی‌بینیمشان اما هستند و ما درگیر آنهاییم و یا آنها درگیر ما.»
 
   شفق کلهر متولد ۱۳۵۵ در تهران و دانش‌آموخته کارشناسی ارشد رشته فلسفه و مدرس پیانو از سال ۱۳۷۴ تاکنون است. وی از سال ۱۳۸۷ به طور مستمر فعالیت عکاسی خود را آغاز کرده و آثارش در مسابقات عکاسی گوناگونی حضور داشته و از جمله موفق به کسب جوایزی در مسابقه عکس «زنان درون قاب» و «کافه ژی» هم شده است.

گشایش: جمعه ۲۰ شهریور – ساعت ۱۶
نمایشگاه تا ۳۰ شهریور ۹۴ هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ دایر است.
تهران، ونک، خیابان ملاصدرا، شیخ بهائی جنوبی، پایین‌تر از پل همت، بلوار علی خانی، ۲۰ متری گلستان، ۱۲ متری دوم، پلاک ۳، گالری آرته