نمایشگاه گروهی عکس و مراسم رونمایی کتاب «کهریزک؛ پنجره رو به حیات» جمعه ۲۰ شهریورماه ۹۴ در شعبه دوم گالری راه ابریشم پشایش خواهد یافت.
 
 در این نمایشگاه گروهی عکس آثاری به انتخاب مهدی وثوق‌نیا و به سفارش روابط عمومی موسسه خیریه کهریزک ارائه خواهد شد. اسامی عکاسان حاضر در نمایشگاه عبارت است از:
 
 ساناز الوندی، ارسلان امانتی، مهرداد امینی، مجتبی پناهی، حامد جابرها، مجید جهانبخش، زیبا خدایی، عرفان دادخواه، مهری رحیم‌زاده، مهدی رضاسلطانی، علی رنجبران، روزبه روزبهانی، پدرام سالمی، حامد سوداچی، آیین شاهرودی، نازنین طباطبایی یزدی، مسعود علی‌پوریان، فرزانه قدیانلو، هادی قیدی، سیاوش گراوند، میثم محفوظ، سحر مختاری، مهدی مرادپور، منصوره معتمدی، نغمه مقصودلو، فرهاد منطق و روشن نوروزی.
 

 کتاب «کهریزک؛ پنجره رو به حیات» نیز به صورت رنگی در ۲۱۲ صفحه در قطع رحلی بر روی کاغذ گلاسه در تیراژ ۱۵۰۰ نسخه به تازگی توسط «روابط عمومی موسسه خیریه کهریزک» منتشر شده است. در این کتاب ۱۸۲ عکس رنگی و سیاه و سفید حاصل روایت‌های مجزا عکاسان از این موسسه خیریه است. در میان عکاسان این کتاب، یک عکاس از اهالی کهریزک نیز دیده می‌شود. 

  در بخشی از یادداشت این کتاب به قلم گردآورنده «مهدی وثوق نیا» آمده است: «حجم زیادی از مجموعه عکس‌های سالهای اخیر واکنش عکاسان به سهم انسان در تغییراتی است که در شکل و شیوه‌ی زندگی آنها به وجود آمده است. آن پنجره‌ی باز رو به امید برگرفته از پیشرفت تکنولوژی، حال جای خود را به اتاق سرد بی‌روزن داده است. آن نگاه مدرن، بدل به نگاه تجربه‌گرای کهنه شده و از اینجاست که شکل پرداخت به موضوع عکاسانه به دوره‌ی گذشته سوق پیدا می‌کند. همان گذشته‌ای که نخستین هنرمندان عکاس آن را زندگی کرده بودند. شیوه‌ای که به‌نوعی می‌خواست بگوید من اینجا با شرایط حال این گونه‌ام. 
 
 رابطه‌ی انسان با همنوع خویش و سپس با محیط در دوره‌ای خاص از زندگی – که آن را سالمندی می‌نامیم – دغدغه‌ی عکاسان این پروژه است. تبعات و خصیصه‌های این دوران که گاهی از آن به‌عنوان درونگرایی و دوری‌گزینی نام می‌بریم در رفتار و سلوک سالمندان به تصویر کشیده شده است.»

گشایش: جمعه ۲۰ شهریور – ساعت ۱۶
نمایشگاه تا ۲۳ شهریورماه ۹۴ هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ دایر است.
تهران، بلوار کشاورز، بین خیابان وصال شیرازی و خیابان قدس، ساختمان تکنو آجر، پلاک ۲۱۰، گالری راه ابریشم