نمایشگاهی از آثار عکس‌ و چیدمان ملیکا شفاهی با عنوان «مردمان زیبا» از جمعه ۲۰ شهریور ۹۴ در گالری اعتماد گشایش خواهد یافت.  

  در متن معرفی آثار این نمایشگاه آمده است: «مجموعه «مردمان زیبا» نگاهی است به تعریف زیبایی امروزی در جامعه کنونی ایران. ایران امروز را می‌توان در نگاه اول با این سه کلمه تعریف کرد، متضاد، سنتی و جوان، همین سه کلمه کافی است تا به درک فضای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی پرتنش آن پی‌ ببریم و شاهد خواسته‌های حمعیت جوانی باشیم که همواره فراتر از مرزهای موجود زیستن، برایشان ارزشمند بوده و هست.
 
 ملیکا شفاعی با آثارش (چیدمان، عکس) سعی دارد این پیچیدگی و تضاد را برای خود و مخاطب به چالش بکشد و در این میان بزرگ‌ترین دغدغه او مسئله زیبایی و نارسیسیزم نویی است که جامعه و فضای مجازی را به شدت دربرگرفته است. با این وصف مفاهیمی نظیر: جستجوی هویت، جنگ فرهنگی، نارسیسیزم و فردیت، ذهن هنرمند را انباشه است. جامعه کنونی ایران مخصوصا در شهرهای بزرگ پیش از هر الگویی تحت تاثیر مصرف‌گرایی و شیوه زیست آمریکایی است و در این شهرها بی‌شمارند جوانانی که در آرزوی شبیه‌شدن به یک قهرمان یا ستاره غربی روزگار می‌گذارند و به شکل هدفمند آرزوی خود را دنبال می‌کنند. حضور پررنگ جوانان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک و اینستاگرام دلیلی است بر کم‌رنگ‌شدن مرزها و همه‌گیرشدن کدهای فرهنگی مصرف‌گرایی جهانی، و بازشدن فضایی برای ابراز «خود زیبا» خودی که دو بعدی است و بدور از عمق!
 
 به طور مثال اینستاگرام به لحاظ ساختار و فضای مناسبی که برای ارائه و نمایش تصویر(سلف‌پرتره) فراهم آورده است و بهترین مکان برای بازنمایی خود از طریق عکس تبدیل شده است، خودنگاره‌هایی که صاحبانش صورت‌های دوباره ساخته‌ شده دارند و این دنیای مجازی شهربازی بی‌مرزی می‌شود، سرزمین آرزوها و آنجایی که خود دوباره را به نمایش می‌گذارند.»​

گشایش: جمعه ۲۰ شهریور – از ساعت ۱۵ تا ۲۰
نمایشگاه تا ۳۱ شهریور ۹۴ هر روز از ساعت ۱۵ تا ۲۰ دایر است.
گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.
تهران، خیابان نیاوران (باهنر)، میدان یاسر، خیابان یاسر، خیابان موسوی، خیابان بوکان (دوراهی سمت راست)، پلاک ۴، گالری اعتماد