کتاب عکس مستند «سفر به موگادیشو» روایتی تصویری از سفر سعید فرجی – عکاس و مستندساز ایرانی – به موگادیشو – پایتخت سومالی – منتشر شد. 

   سعید فرجی عمدتا در زمینه‌ی عکاسی و مستندسازی بحران فعالیت می‌کند که طی سال‌های اخیر در جریان جنگ لبنان (۱۳۸۵)، بحران لیبی (۱۳۹۱) و جنگ عراق (۱۳۹۳) حضور داشته است. او پیش از این کتاب‌های عکس «دیار نزدیک» و «تبادل» را به چاپ رسانده است. همچنین فیلم‌های مستند «کاروان آزادی‌»، «عکاسی زیر آتش» و «سفر به موگادیشو» از ساخته‌های اوست. 

  کتاب «سفر به موگادیشو» حاوی عکس‌های سیاه و سفید است و در دو قطع رحلی و جیبی و در تیراژ ۱۲۰۰ نسخه توسط مرکز فرهنگی میثاق به چاپ رسیده است. مدیریت و ویرایش عکس‌های این کتاب توسط مصطفی آهنگرها، نگارش متن توسط حبیب‌الله حبیبی فهیم انجام گرفته و سیدسلیم غفوری و مجتبی کوچکی مشاورین محتوایی و هنری این پروژه بوده‌اند. 
 
 علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را از فروشگاه «ترنجستان سروش» در خیابان انقلاب یا فروشگاه خانه هنرمندان ایران خریداری کنند.
 
  سومالی کشوری است مسلمان‌نشین در شاخ آفریقا، با جنگ‌های طولانی داخلی که به مدت بیش از دو دهه فاقد دولت مرکزی بوده است. این کشور بارها با  قحطی و خشکسالی مواجه شده است. سومالی به دلیل حضور گروه الشباب، یکی از شاخه‌های القاعده، توسط کشورهای غربی به عنوان یکی از خطرناک‌ترین نقاط روی زمین شناخته می‌شود.