نمایشگاهی از عکس‌های میترا محاسنی با عنوان «از روایت‌های رخشان بنی‌اعتماد» از جمعه ۳ مهر ۹۴ در گالری گلستان برپا می‌شود.

 طبق اعلام دست‌اندرکاران، ۲۷ قطعه عکس این نمایشگاه که یادگار سال‌ها همکاری محاسنی با بنی‌اعتماد است با پالایش و کیفیت دیده نشده حاصل زحمت و دقت محاسنی است که برای تماشاگرانش در عین تازگی بسیار خاطره‌انگیز خواهند بود.

 میترا محاسنی درباره‌ی نمایشگاهش به ایسنا گفت: «این عکس‌ها و بسیاری دیگر که فعلا مجال دیدنشان نیست، حاصل سال‌ها همکاری من و رخشان است؛ یادگار دوستی‌ها و لذت از کار جمعی و لذت من از کشف و درک لحظاتی که رخشان در همه فیلم‌هایش خلق کرده، قصه آدم‌های فراموش شده و بخت برگشته‌ای که به حاشیه رانده شده‌اند و در مواجهه با پیشامدهای ناگوار تشنه‌ی زندگی‌اند. این نمایشگاه ادای دین من است به فیلمسازی که برای انسان و سینما احترام قائل است.»

 وی در ادامه تاکید کرد: «نگاتیوها با مرور زمان رنگ می‌بازند و فراموش می‌شوند، این زنگ خطری است برای همه عکاسان و سینماگران ایران که بیشترین آثارشان روی نگاتیو ثبت شده است. نگاتیوها آثار باارزش تاریخی و ملی ما هستند. کوشش کنیم آنها را از شر زمانه نجات دهیم.»

  میترا محاسنی متولد تهران و دانش‌آموختهٔ رشتهٔ ارتباطات بصری و عکاسی خبری از کالج Sussex انگلستان است. وی از سال ۱۳۵۸ با عکاسی برای نشریات فعالیت عکاسی خود را آغاز کرد ولی به زودی به عنوان عکاس سینمایی مشغول به کار شد و در دوران کاری خود عکاسی فیلم‌ها و سریال‌های معروفی چون سربداران، اجاره‌نشین‌ها، زرد قناری، پردهٔ آخر، برج مینو، زیر پوست شهر، خانه‌ای روی آب، گیلانه و آژانس شیشه‌ای را برعهده داشته است. وی عضو هیات موسس انجمن عکاسان سینمای ایران و برندهٔ سیمرغ بلورین یازدهمین جشنوارهٔ فیلم فجر برای عکاسی فیلم «ناصرالدین‌شاه آکتور سینما» بوده است. داوری مسابقات عکاسی، تالیف کتاب «۲۵ سال عکاسی فیلم در ایران» و همچنین تاسیس و سرپرستی عکسخانهٔ موزهٔ سینمای ایران از دیگر نکات کارنامهٔ کاری میترا محاسنی است. 

گشایش: جمعه ۳ مهر – ساعت ۱۶
نمایشگاه تا ۸ مهر ۹۴ هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ دایر است.
تهران، خیابان دروس، خیابان شهید کماسایی، پلاک ۳۴، گالری گلستان