هیات بررسی پروپزال‌های ارسال شده به نخستین گرنت عکاسی مستند شید، اسامی دو عکاس برنده این کمک هزینه را اعلام کرد.
 
 بر اساس آرای اعلام شده، جاوید تفضلی از مشهد با موضوع «اثرات اجتماعی خشکسالی در شرق کشور» و مهناز ناظری از مشهد با موضوع «اثرات زیست محیطی پالایشگاه نفت عسلویه» به عنوان دریافت‌کنندگان کمک هزینه مالی شید برای تکمیل پروژه‌های خود انتخاب شدند. عکاسان برنده علاوه بر کمک هزینه دریافتی به مبلغ ۲ میلیون تومان، هرکدام یک عکاس حرفه‌ای به عنوان مشاور پروژه در کنار خود خواهند داشت.
 
 همچنین شورای سیاست گذاری شید اعلام کرد که آماده است تا در صورتی که دیگر چهار عکاس نامزد دریافت گرنت مایل به اجرای پروژه خود باشند، از حضور مشاور در کنار خود استفاده کنند و علاوه بر این شید تلاش خود برای ایجاد تسهیلات و ارتباطات لازم برای انجام پروژه آنها را انجام دهد.

  مهری رحیم‌زاده، سولماز قدیم‌لو دریانی، مهناز ناظری، حامد نظری، ابوالفضل نسائی و جاوید تفضلی شش عکاسی بودند که به عنوان نامزدهای دریافت نخستین گرنت عکاسی مستند شید انتخاب شده بودند.

 موضوع اولین گرنت شید مربوط به «محیط زیست ایران» بود. برندگان گرنت موظف هستند مجموعه عکس خود را حداکثر ظرف مدت ۳ ماه (تا پایان آذرماه ۱۳۹۴) تکمیل کنند و در این مدت دو نفر عکاس حرفه‌ای به عنوان مشاور بر فعالیت‌های این دو عکاس نظارت و آنها را در پیشبرد مجموعه‌شان یاری خواهند کرد. مجموعه‌های برنده کمک هزینه پس از تکمیل، همزمان با نمایشگاه ششمین دوره جایزه عکس شید به نمایش گذاشته خواهند شد.

  پیمان هوشمندزاده، مهدی وثوق‌نیا، بهروز مهری، نیوشا توکلیان و دکتر محمدتقی فرور اعضای هیات کارشناسی بررسی پروپزال‌های ارسال شده به نخستین دوره گرنت عکاسی مستند شید بودند.