نمایشگاه نقاشی‌های هانیه فرهادی نیک از جمعه ۱۷ مهر ۹۴ در گالری «شماره شش» گشایش خواهد یافت. 

  هلیا دارابی در متن معرفی آثار این نمایشگاه می‌نویسد: «مجموعۀ اخیر هانیه فرهادی نیک ترکیبی از نقاشی‌های کوچک و بزرگ پیکرنمای نقاش جوانی است که در روند کار هنری‌ خود آنها را دریچه‌ای به مسیری تازه به شمار می‌آورد. این مجموعه، بر خلاف کارهای پیشین هنرمند، بدون هیچ ارجاع خارجی –مثل مدل یا عکس- و سراسر به شیوۀ ذهنی نقاشی شده است. روش و روندِ انتخابیِ هنرمند از تکاپویی درونی، آهسته، و مستمر برای خلق چیزی «سراسر از آنِ خویش» حکایت می‌کند: جهانی که او با احتیاط بدان قدم گذاشته و به تدریج در تصویر کردن گوشه‌هایی از آن کوشیده است.

  رابطۀ پیکر با «طبیعت» یا محیط اطرافش شایان توجه است. پیکر در برابر پهنۀ تقریباً خالیِ پیرامونش ناچیز می‌نماید، و با توجه به حالات منفعلش، در وهلۀ اول به‌نظر می‌رسد عاملیتی ندارد. هنرمند تمام کوشش خود را به کار بسته تا از بازنمایی هرگونه محیط شناخته‌شده‌ای پرهیز کند و فضای ذهنی خودش را بیافریند. در عین حال، بیننده که بر اساس دیده‌ها و تجارب تصویریِ خود با نقاشی روبه‌رو می‌شود، درون این الگوهای تصویریِ در مرزِ انتزاع، اموری آشنا را تشخیص می‌دهد. در بیشتر کارها خط افق مشخص شده و گونه‌ای منظره را در ذهن برمی‌سازد. نحوۀ کاربست روشنی‌ها نوری سرد، غیرمستقیم و گویی تابیده از روزنی ناپیدا را تداعی می‌کند؛ و در نتیجه ذهن می‌پندارد صحنه‌ها در ژرفایی زیرزمینی یا در اعماق غار اتفاق می‌افتند. حس عادی زمان از دست می‌رود و تعلیقی رخ می‌دهد. پرهیبی از برکه، آبشار، یا کنارۀ پهن دریا به چشم می‌آید، و در غیاب هرگونه شیئ، گیاه، یا هر مؤلفه‌ای از طبیعت، آب است که برجسته‌ترین جنبۀ اثر می‌شود.

  عوالم خیالین مبهم و فراری که تهیِ آنها را بافت‌های غنی پر کرده و مأمن پیکر تنهای کوچک شده‌اند، زادۀ تلاش صادقانۀ ذهن نقاش جوانی است که می‌کوشد راه خود را در عالم پرمخاطرۀ نقاشی باز کند، در جهانِ ذهنیِ نامکشوف خود سکنا گزیند و پاره‌هایی از آن را در هنر خود تجسم بخشد، بی‌آن که به دامن انواع شیوه‌های آسان‌یاب درآویزد.»
 
  آئین گشایش نمایشگاه جمعه ۱۷ مهر از ساعت ۱۶ تا ۲۰ برپا خواهد شد و نمایشگاه تا ۲۴ مهرماه ۹۴ هر روز (به استثنای پنجشنبه‌ها و روزهای تعطیل) از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به نشانی تهران، خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی، کوچه بیستم، پلاک ۲، گالری شماره شش دایر است.