نمایشگاه نقاشی‌های حمید ‌پوربهرامی با عنوان «سالیان گم»  عصر جمعه هفدهم مهرماه ۹۴ در گالری شکوه گشایش یافت‌.   

  ‌پوربهرامی در این نمایشگاه که با نمایشگاه‌گردانی محمدرضا سلطانی به روی دیوار رفته، ۱۳ اثر رنگ روغن بر روی بوم را ارایه داده، هنرمند با به نمایش گذاشتن فضاها و المان‌هایی از شهر آبادان سعی در یادآوری و تجدید خاطره با دوران کودکی و زادگاهش دارد.
‌  
  پوربهرامی در مورد آثاری که در این نمایشگاه به معرض تماشا گذاشته است، گفت:«تم کلی این کارها مربوط به فضاهای ذهنی من برگرفته از زندگی در جنوب کشور و در شهر آبادان است. در این مجموعه گاومیش‌های تنومند و سیاه را به تصویر کشیده‌ام زیرا این گاومیش‌ها حکایت از زندگی بومی و روستایی می‌کنند  و حضور آن‌ها در کنار صنعت نفت در آبادان که آنجا را تبدیل به شهری مدرن کرده بود، برای من بسیار جالب توجه بود.»
 وی با بیان این که جنگ تحمیلی ایران و عراق علاوه بر مهاجرت مردم، مسبب مهاجرات گاومیش نیز شد، اضافه کرد: «در زمان جنگ ایران و عراق همزمان با مهاجرت مردم از آبادان، این گاومیش‌ها نیز توسط صاحبانشان به شهرها و روستاهای اطراف انتقال داده شدند. تاثیرات آن سال‌ها در ذهنم مانده زیرا بخشی از زندگی نوجوانی و جوانی‌ام را  آنجا گذرانده‌ام. در این آثار نیز سعی کرده‌ام خاطرات و هر آنچه از آن سال‌ها در ذهن دارم را نقاشی کنم. این گاومیش‌ها را به خاطر زیبایی و داشتن حجمی بزرگ و سیاه و نیز رفتارهای خاص به تصویر کشیده‌ام.»
 
  در اثری با عنوان «ترس» که به دیوار گالری شکوه آویخته شده، گاومیش‌هایی در حال عبور هستند و زن و کودکی با چشمانی که ترس و اضطراب در آن موج می‌زند از لای در به بیرون خیره شده‌اند، هنرمند در این مورد این اثر گفت: «عامل ترس و وحشت در این اثر حضور این گاومیش‌ها نیست زیرا زندگی مردم شهر با این گاومیش‌ها عجین شده و آن‌ها جزوی از زندگیشان هستند، عامل این ترس اتفاقی است که خارج از تابلو در حال رخ دادن است که باعث ترس همگان شده است.»
 
  حمید ‌پوربهرامی  که در کنار حرفه نقاشی فعالیت‌های سینمایی  داشته و در سریال تلویزیونی «هزار دستان» ساخته زنده‌یاد علی حاتمی و فیلم‌هایی چون «ناخدا خورشید» و «ای ایران» ساخته ناصر تقوایی به عنوان چهره‌پرداز و طراح صحنه کار کرده، معتقد است: «همه هنرها با هم در ارتباط هستند. در سال‌هایی که نمی‌توانستیم از راه هنر نقاشی امرار معاش کنیم و گالری‌ها فعالیت چندانی در زمینه نمایش آثار نقاشی نداشتند، جذب سینما شدم، از نظر من گریم به نوعی با نقاشی مرتبط است، در واقع مانند نقاشی‌ای است که بر روی یک حجم انجام می‌شود. فعالیت‌های زیادی در زمینه‌های مختلف هنری چون گرافیک و تصویرسازی نیز انجام دادم و در نهایت به خاطر علاقه زیادم به نقاشی آن‌ها را  رها کرده و بر روی نقاشی متمرکز شدم.»

  پوربهرامی با اشاره به تاثیر غیرمستقیم کار گریم و طراحی صحنه بر روی نقاشی‌هایش گفت: «سینما هنر تصویری است و در آن جا تصویر را در حرکت تجربه می‌کنیم و در ذهنیت ما تاثیرگذار است، این تاثیرات از صافی‌های ذهن ما عبور کرده و آن را تقویت می‌کند. فعالیت در کنار فیلمسازانی چون ناصر تقوایی و از نزدیک شاهد کار وی بودن تاثیرات غیرمستقیمی در آثارم ایجاد کرده است. در کل می‌توانم بگویم فعالیت در سینما و آشنا شدن با افرادی جدید و ارتباط با آن‌ها بر روی کارم تاثیرگذار بوده است.»

  پوربهرامی با بهره‌گیری از رنگ‌های پخته و نوع به کارگیری آن‌ها در آثار، سیاهی نفت را در ذهن مخاطبان تداعی می‌کند و آن‌ها با خود همراه کرده و به روزهای کودکی اش می‌برد، وی در مورد استفاده از رنگ‌ها در این آثار گفت: « هر فرد سلیقه رنگی دارد و باید گفت که بسیاری از عوامل در تشکیل آن نقش داشته‌اند. اگر بخواهیم ریشه‌یابی کنیم فضایی که در کودکی در آن رشد کرده‌ایم، آثاری که به آن علاقه‌مند شدیم از جهات مختلف در کار تاثیر گذارند. وقتی نقاشی می‌کشید بخشی از آن ارادی و عقلانی بخشی حسی و تصادفی است. وقتی چیزی به صورت تصادفی رخ می‌دهد آن را کشف می‌کنید و سعی در تقویت آن دارید. بنابراین من نمی‌توانم بگویم حتما با رنگ‌های خاصی کار می‌کنم، من از رنگ‌هایی بهره می‌گیرم که به حال و هوایی که مد نظرم است پاسخ می‌دهد.»

 حمید ‌پوربهرامی که سال‌ها در مالزی زندگی کرده و اکنون مقیم ایران است، مدرک خود را از  دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران کسب کرده، او پس از برگزاری چند نمایشگاه گروهی، اولین نمایشگاه انفرادیش را در سال ۶۷ در  گالری نشر نقره برپا کرد. 

  نمایشگاه نقاشی‌های «سالیان گم» تا ۲۸ مهرماه ۹۴ در گالری شکوه دایر است و علاقمندان می‌توانند همه روزه به جز پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این نمایشگاه در گالرى شکوه واقع در فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان سلیمى شمالى، کوچه امیر نورى، پلاک ١٩ دیدن کنند.