طبق زمان‌بندی اعلام شده، راس ساعت ۱۴ روز دوشنبه ۲۰ مهر ۹۴ مهلت ارسال شرح فعالیت جهت شرکت در اردوی تخصصی عکاسی سومین جشنواره عکس «خانه دوست» به اتمام رسید و بدون تمدید زمان، قسمت ارسال رزومه در سایت جشنواره راس ساعت مقرر بسته شد.

  کیارنگ علایی دبیر سومین جشنواره سراسری عکس «خانه دوست» ضمن اعلام این خبر از مشارکت عکاسان آماتور و حرفه‌ای سراسر ایران از این جشنواره قدردانی کرد و گفت: «۶۰۹ نفر در جشنواره ثبت‌نام کرده‌اند و فردا جلسه بررسی رزومه‌های رسیده توسط هیاتی پنج نفره آغاز خواهد شد و مطابق اعلام قبلی، روز پنجشنبه ۲۳ مهر ۹۴ اسامی ۹۰ نفر از عکاسان مدعو جهت حضور در اردوی کشوری از طریق همین سایت اعلام خواهد شد.» 

  وی در ادامه تاکید کرد: «جشنواره خانه دوست مطابق هر سال خواهد کوشید آن دسته از عکاسان حرفه‌ای و دارای تجربه و سابقه در حوزه عکاسی مستند را به همراه عکاسان جوان و آماتوری که فعالیت آنها نوید بخش نگاهی پویا و رو به جلو در عکاسی است، با افتخار میزبانی کند. ۹۰ عکاس مدعو از شنبه ۱۶ تا چهارشنبه ۲۰ آبان ۹۴ در مشهد میهمان جشنواره هستند. در ضمن لازم به ذکر است تمامی علاقه‌مندان صرف نظر از حضور یا عدم حضور در اردو می‌توانند در جشنواره شرکت نمایند و آثارشان را در بخش‌های عکس مستند، موبایلی و عکس‌نوشت مطابق با فراخوان جشنواره تا ۶ آذر ۹۴ ارسال نمایند. بار دیگر از اعتماد و استقبال عکاسان از سراسر ایران ممنون و قدردانیم.»
 
  دبیرخانه سومین جشنواره سراسری عکس «خانه دوست» به موجب بند ۲ فراخوان، جهت برخورداری عکاسان غیرمشهدی از امکان ارتباط گیری بهتر و بیشتر با موضوع، اقدام به برگزاری یک اردوی عکاسی برای عکاسان سراسر ایران خواهد کرد.

   عکاسان شرکت کننده در اردو‌ ملزم به شرکت در بخش مستند جشنواره و آپلود آثار در این بخش مطابق زمان‌بندی اعلام شده در فراخوان هستند.