توضیح «سایت عکاسی» – گالری «سایت عکاسی»، که از شهریور ۱۳۸۵ فعالیت خود را آغاز کرد بود، از شهریور ۱۳۹۴ به دلیل مشکلات و محدودیت‌های فنی تعطیل شده است. طی این مدت علاقه‌مندان و عکاسان با ارسال بیش از ۲۵۸ هزار عکس و ۸۸۲ هزار نظر در فعالیت این گالری مشارکت داشتند. 

   محمدرضا معصومی، یکی از اعضای باسابقه گالری «سایت عکاسی» که چند سالی‌ست به عنوان عکاس حرفه‌ای فعالیت می‌کند، یادداشتی پیرامون تعطیلی این گالری نوشته است که عینا در زیر بازنشر می‌شود:  

 "امروز سری به گالری «سایت عکاسی» زدم. نوشته بود: «گالری سایت عکاسی تعطیل است». کمی شوکه شدم. دقیقا نه ساله بود! خودم از اواخر سال ۸۷ تا خرداد ۹۴ همراهش بود. گهی پر گوی و گه خاموش!

  قدیمی‌ترها (نوعکاسان سال‌های ۸۵ تا ۹۰) خوب یادشان است عکاسی بی‌گالریِ «سایت عکاسی» معنای چندانی نداشت. فضایی جذاب و پر تنش! پر از بگو مگو و به به و چه چه. حتی گاهی آغشته به توهین و تخریب.

  اما بی‌شک بهترین فضای ممکن بود برای آموختن. نه اینکه بگویم هر چه رد و بدل می‌شد درست و آموزنه بود٬ اما اگر مدتی طولانی همراهیش می‌کرد٬ چیزهای زیادی به تو می‌آموخت. درسِ ترکیب و نور می‌داد. مشقِ چه بکن چه نکن می‌کرد. فن بیانت را تقویت می‌کرد. نقد عکس می‌آموخت و صدها چیز دیگر. محبوبیتش را مدیون این نبود که همه چیز در آن استریل بود٬ رمز موفقیتش زنده بودنش بود. اینکه پر از آدم‌های تشنه آموختن و آموزش دادن بود.
 چقدر زیاد بودند عکاسانی که به واسطه «سایت عکاسی» دوست شدند و هنوز هم که هنوز است این دوستی پایدار است. دوستی‌هایی که ماندند و یادمان رفت یک گالری ما را به هم نزدیک کرد.
 
  می‌خواستم اسم عکاسان سرشناس امروز را بیاورم که با این فضا شروع کردند اما بعد از نوشتن بیست و چند اسم پشیمان شدم. دیدم خیلی بیشتر از این حرف‌هاست.
 
 چندین گالری دیگر هم راه افتاد. اما هیچ کدامشان کاریکاتور گالری «سایت عکاسی» نیز نبودند. شاید دلیلش این بود که همه آنها می‌خواستند شبیه گالری «سایت عکاسی» باشند و موفقیتش را تکرار کنند. این پدیده‌ها هیچ کدامشان نمی‌خواستند و نمی‌توانستند خودشان باشند و افولشان طبیعی و قابل پیش‌بینی بود.

  آن روز‌ها خبری از فیس‌بوک و اینستاگرام و کانال‌های تلگرام نبود و رقابت نیز این قدر سخت نبود. گالری «سایت عکاسی» اگر بار دیگر فعال نشود٬ باز هم تاریخ مصوری است از روند «تکاملی/ تحولی» بسیاری از عکاسان. آینه‌ای نیک پرداخته جهت ورانداز خودمان در خود.

  اما امیدوارم روزی شاهدِ احیای دوباره این فضا باشیم و ببینیم همچنان سر منشا رشد و تکامل هنر عکاسی است. امیدوارم عبارت :«گالری سایت عکاسی تعطیل است.» به عبارت «گالری سایت عکاسی فعلا تعطیل است.» تغییر پیدا کند."