فیلم «حادثه آکس بو» به کارگردانی ویلیام ولمن از بخش چشم‌انداز سینمای وسترن روز چهارشنبه ۶ آبان ۹۴ از ساعت ۱۷ در موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درمی‌آید.

 بنا به گزارش روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران؛ دومین فیلم از بخش چشم‌اندازسینمای وسترن در فصل پائیز ۹۴ (دوره چهل و یکم سینما تک) روز چهارشنبه ۶ آبان سال جاری از ساعت ۱۷، فیلم «حادثه آکس بو» به کارگردانی ویلیام ولمن، محصول سال ۱۹۴۳ به مدت ۷۵ دقیقه به زبان اصلی و با زیرنویس فارسی در سالن سینما تک موزه‌ هنرهای معاصر تهران به نمایش درمی‌آید. برای تهیه بلیت این اکران می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.
 
 نوادا، سال ۱۸۸۵. کارتر (هنری فاندا) به همراه دوستش به شهری بازگشته‌ است که ظاهرش، به تعبیر او، مُرده‌تر از گور یک سرخ‌پوست است (تداعی‌گر مثل فارسی «انگار این‌جا گرد مُرده پاشیده‌اند»)؛ تعبیری که در ابتدا بیش از حد غریب می‌نماید، امّا شاید این همان استعاره‌ای‌ست که فیلم قصد گشایش‌اش را دارد.
 
 انگیزه‌ی اصلی بازگشت کارتر، دختری‌ست که قرار بوده چشم‌انتظار او بماند، و حالا درمی‌یابد که ازدواج کرده ‌است. قصه‌ی اصلی فیلم خیلی زود راه می‌افتد. کسی خبر می‌آورد که کین‌کید، یکی از افراد محلی‌، به‌قتل رسیده و گاوهایش ربوده شده‌اند. اهالی شهر خواهان اجرای عدالت‌اند و اکثریت آن‌ها عدالت را چیزی نمی‌دانند مگر به دار آویختن سارقان و قاتلان؛ اقلیتی از جمع اما برآن‌اند که برخورد با آن‌ها باید به‌عهده‌ی قانون و نمایندگان آن، کلانتر و قاضی، باشد. اکثریت خشمگین‌تر و برانگیخته‌تر از آن است که تن به چنین منطقی بدهد. در غیاب کلانتر، قائم‌مقام او قدرت قانونی را به جماعت تفویض می‌کند و همگی راهیِ محل حادثه می‌شوند. کارتر هم، علی‌رغم همراهی‌اش با اقلیت، به جماعت می‌پیوندد تا شاید در ادامه‌ی مسیر بتواند تغییری ایجاد کند.
 
  یادآوری می‌شود؛ علاقه‌مندان می توانند جهت استفاده از برنامه‌های نمایش فیلم در فصل پائیز، روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته ساعت ۱۷ به سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۵۱۹۶۵ تماس حاصل کنند.