نمایشگاهی از عکس‌های حمیدرضا رحمانی با عنوان «افغانستان زیبا» از پنجشنبه ۱۴ آبان ۹۴ در موسسه فرهنگی  اکو در تهران گشایش خواهد یافت. 
 
  طبق اعلام دست‌اندرکاران، در این نمایشگاه عکس‌هایی با موضوع چشم‌اندازهای طبیعی افغانستان با حمایت سفارت آن کشور در تهران ارائه خواهد شد. عکاس در بخشی از متن معرفی آثار این نمایشگاه می‌نویسد: «از ابتدای شروع فعالیت در حوزه عکاسی به ژانر "چشم‌انداز" علاقه فراوانی داشتم و همواره رویای به تصویر کشیدن  طبیعت بکر و چشم‌نواز افغانستان و اماکن تاریخی و جهانگردی آن سرزمین را در سر می‌پروراندم.  
 
  متاسفانه طی سالیان دراز اتفاقات تلخ و ناگوار بسیاری در افغانستان به وقوع پیوسته که از طریق رسانه‌های گوناگون و ابزار متفاوت به وی‍ژه "عکس" در سراسر دنیا بازتاب پیدا کرده که عمدتا در ذهن مخاطبان تصویر ناخوشایندی از آن کشور ساخته است. در حال حاضر اگر واژه "افغانستان" را در موتورهای جستجوی اینترنتی وارد کنید خروجی بخش اعظم تصاویر و صفحات وب مربوط به جنگ و کشتار و فجایع انسانی است. من بر این باورم که افغانستان به همان اندازه که تابلویی مملو از تصاویر تلخ و تکان‌دهنده در اذهان نقش بسته به همان اندازه  نیز در مورد زیبایی‌ها و جاذبه‌هایش ناشناخته باقی مانده است.
 
  هدف من از جمع‌آوری این مجموعه نشان دادن زیبایی‌هایی است که در پس اخبار و حوادث مربوط به جنگ، نا امنی، فقر و … به چشم نمی‌آید.  نمایش این مجموعه عکس در ایران برایم بسیار حائز اهمیت بوده به این خاطر که افغانستان و ایران دارای نقاط مشترک بسیار زیادی از لحاظ فرهنگی و هنری هستند و گشودن پنجره خوش‌نماتری از افغانستان می‌تواند تاثیر ژرفی بر دیدگاه تماشاگران تصاویر بگذارد.»
 
حمیدرضا رحمانی متولد سال ۱۳۷۰ اهل افغانستان و متولد ایران است که به مدت پنج سال در حوزه عکاسی فعالیت داشته و دوره‌های مختلف عکاسی را در آموزشگاه «عکاسی حرفه‌ای» پشت سر گذاشته است. 

افتتاحیه: پنجشنبه ۱۴ آبان – ساعت ۱۵ 
نمایشگاه تا ۲۰  آبان ۹۴ هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۹ دایر است.
تهران، خیابان شهید موحد دانش (اقدسیه)، کوچه ناز، پلاک ۱۰، موسسه فرهنگی  اکو، نگارخانه دیپلماتیک اکو