نمایشگاه عکس محمودرضا نوربخش با عنوان «#آریایی#درود_به_شرفت#بزن» از جمعه ۶ آذر ۹۴ در گالری مهروا برگزار می‌شود.

 طبق اعلام دست‌اندرکاران، این نمایشگاه مشتمل بر ۱۵ عکس رنگی در سایز ۴۰×۶۰ سانتیمتر خواهد بود. محمودرضا نوربخش در بیانیه این نمایشگاه می‌نویسد: 

   «به فرض محال اگر باور داشته باشیم که اصالتِ تاریخ  فاقد جهت‌دهی حکومت‌ها و از سوی دیگر مخالفان آن در جهت منافعشان است، شاید برآیند فرهنگ عموم مردم و مطالباتشان از تاریخ است که ویژگی‌های هویت معاصر آنها را می‌سازد.

   مثلا اگر فرض کنیم پیش از ورود اعراب به ایران سفره هفت سین، هفت شین بوده نیت و نیاز دسته اشاعه‌دهنده این شک تاریخی در تفسیر جایگزین این دو آن‌قدر محرز  است که فرض عدم آگاهی محقق از ریشه عربی کلمه شراب و ورود آن به زبان فارسی، باورناپذیر و پذیرش آن توسط قومی با نبوغ زبانزد جهان به صورت توده‌ای "نیاز باور"  و  بی‌توجه به تطابق تاریخی، بهتان به حساب می‌آید!

   از این گونه موارد بسیار است که مدام در اذهان تولید و چالش بین نیاز مردم و عرف، قوانین و سنت را به حاشیه می‌کشاند و با اغراق‌های ناشی از نارضایتی و خرافه مدام جعل دسته‌جمعی در تاریخ شفاهی به وجود آورده و منتشر می‌کند. حال می‌خواهیم به عکس این حاشیه‌ها را از زبان به تناقض‌های دیداری و محیطی وارد کنیم تا همه متن مبرا از هر حاشیه‌اب را به خودِ حاشیه بکشانیم.»

افتتاحیه: جمعه ۶ آذر – ساعت  ۱۷ تا ۲۱
نمایشگاه تا ۱۶ آذر ۹۴ هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۱ برقرار است.
گالری روزهای پنجشنبه تعطیل است.
تهران، خیابان کریم‌خان زند، خیابان شهید عضدی (آبان جنوبی)، شماره ۳۸، گالری مهروا