سومین جشنواره سراسری عکس «خانه دوست» با پذیرش ۱۰۲۰۵ اثر و رشد ۷۸ درصدی در بخش عکس‌های تلفن همراه، وارد مرحله داوری شد.

 کیارنگ علایی دبیر این جشنواره سراسری با اعلام این خبر گفت: «مهلت ارسال اثر طبق زمان‌بندی اعلام شده در آیین نامه، راس ساعت ۲۴ جمعه ۶ آذر ۹۴ بدون تمدید حتی یک دقیقه به پایان رسید و آثار رسیده جهت مرحله داوری طبقه بندی شدند. در این دوره علیرغم این که  به دلیل ارتقای کیفیت جشنواره و ترغیب عکاسان عزیز به گزینش دقیق‌تر آثار خود، سهمیه هر عکاس شرکت‌کننده را در بخش مستند از ۱۵ عکس به ۵ عکس تقلیل داده بودیم، اما استقبال و اعتماد عکاسان موجب شد در این بخش نیز شاهد رشد ۲۰ درصدی شرکت‌کنندگان نسبت به تعداد عکاسان شرکت‌کننده در دوره پیشین خود باشیم.»

 در سومین جشنواره سراسری عکس «خانه دوست» ۸۰۰۰ اثر در بخش عکس‌های تلفن همراه، ۱۷۷۲ اثر در بخش مستند، ۱۵۱ اثر در قالب مجموعه عکس و ۲۸۲ اثر در بخش عکس‌نوشت به دبیرخانه جشنواره رسیده و به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. تعداد عکاسان شرکت‌کننده در این دوره از جشنواره ۱۰۶۶ نفر از ۱۰۰ شهرستان است.

  اولین عکاس شرکت‌کننده در سومین جشنواره عکس «خانه دوست» آقای محسن مقداری از بشرویه و آخرین عکاس شرکت‌کننده که در ثانیه‌های پایانی آثار خود را بارگذاری کرده است علیرضا عباسی از شیراز است. 

  داوری جشنواره به تفکیک در بخش‌های تلفن همراه، مستند و عکس‌نوشت پس از کنترل فنی تک تک آثار رسیده، در روزهای آتی توسط هیات داوران هر بخش آغاز خواهد شد. مصطفی مستور، هوشنگ گلمکانی، نفیسه مرشدزاده، آرش خاموشی، دکتر نعما محمدیان روشن، محسن بایرام‌نژاد، جلال شمس‌آذران، آکو سالمی ‌و مهران مافی بردبار هیات داوران این جشنواره را تشکیل می‌دهند.

  سومین جشنواره سراسری عکس «خانه دوست» توسط موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی برگزار می‌شود و نمایشگاه آثار برگزیده هم بهمن ۹۴ در نگارخانه رضوان مشهد به روی دیوار خواهد رفت. اسامی ‌تمامی ‌شرکت‌کنندگان سومین دوره این جشنواره، اینجا منتشر شده است.