دبیرخانه و ستاد برگزاری سومین جشنواره بین‌المللی عکس خیام برنامه برگزاری کارگاه‌ آموزشی خود در اصفهان، اهواز و زاهدان را اعلام کرد.



  طبق اعلام دبیرخانه جشنواره، هدف از برگزاری کارگاه‌های جشنواره، آشنایی عکاسان ایرانی با موضوعات جشنواره به صورت دقیق و پاسخ به سوالات رایج در مورد نحوه شرکت در جشنواره است. همچنین فیلم دوره قبل جشنواره نیز در این کارگاه‌ها نمایش داده می‌شود.



  این کارگاه‌ها به صورت تور در شهرهای مختلف ایران برگزار خواهند شد. پیش از این نیز برنامه کارگاه زنجان و تبریز اعلام شده بود و برنامه کارگاه‌های سایر شهرها نیز به زودی اعلام خواهد شد. حضور در این کارگاه‌ها برای تمام علاقمندان به عکاسی، آزاد و رایگان است. بر این اساس موضوعات مطرح شده در کارگاه‌ها عبارتند از:



• پخش گزارش تصویری افتتاحیه دومین دوره جشنواره، معرفی دومین دوره، پیام شرکت‌کنندگان از سراسر دنیا، پیام معاون فیاپ و مستند روزهای داوری

• معرفی موضوعات جشنواره

• تعاریف بخش‌های جشنواره 

• پخش نمونه عکس‌های موفق در دوره قبل

• پاسخ به سوالات رایج در مورد شرکت جشنواره



کارگاه اصفهان:

مدرس: اصغر صامتی (از داوران دوره دوم جشنواره خیام) 

زمان: دوشنبه ۱۶ آذر ۹۴ از ساعت ۱۶ تا ۱۸

مکان: اصفهان، پل ابوذر، مجتمع فرهنگی فرشچیان، سالن سینما تک 



کارگاه اهواز:

مدرس: مصطفی کاظمی‌پور (مدرس ستاره‌شناسی و عکاسی نجوم) 

زمان: دوشنبه ۱۶ آذر ۹۴ – ساعت ۱۸

مکان: اهواز، امانیه، میدان راه آهن، جنب بیمه رازی، پلاک ۱۳، آموزشگاه عکاسی امین



کارگاه زاهدان:

مدرس: محمود میربزرگ (مدرس دوره‌های کوتاه‌مدت انجمن سینمای جوان) 

زمان: دوشنبه ۱۶ آذر ۹۴ از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۸

مکان: زاهدان، مجتمع فرهنگی ارشاد، کانون عکاسان استان سیستان وبلوچستان



  همچنین کارگاه کرج که قرار بود در تاریخ ۱۶ آذر ۹۴ برگزار شود به دلیل نامساعد بودن شرایط آب و هوایی به زمان دیگری موکول گردید که متعاقبا اعلام خواهد شد.



  ثبت‌نام سومین جشنواره بین‌المللی عکس خیام تا ۲۴ آذر ۹۴ ادامه خواهد داشت. کتاب جشنواره نیز به تمامی شرکت‌کنندگان اهدا خواهد شد. (حتی شرکت‌کنندگانی که عکس‌های آنها در جشنواره پذیرفته نشده باشد نیز، کتاب را دریافت خواهند کرد.) این کتاب در مراسم اهدای جوایز توزیع خواهد شد. تاکنون هنرمندانی از ۵۵ کشور در جشنواره ثبت‌نام کرده‌اند. علاقمندان می‌توانند تا ۲۴ آذرماه ۹۴ پس از مطالعه فراخوان برای ثبت‌نام به سایت جشنواره مراجعه کنند.