آئین اختتامیه دومین دوره مسابقه سراسری عکاسی «امروز عاشورا» و تجلیل از برگزیدگان این دوره ۱۵ آذر ۹۴ در انزلی برگزار شد.

 هیأت داوران متشکل از محمدرضا بهارناز، کریم ملک مدنی و محمد گلچین پس از مشورت اقدام به معرفی برگزیدگان بخش اصلی: حسین نظری از زنجان رتبه اول، افشین آذریان از اصفهان رتبه دوم و علی حسن‌علیزاده رتبه سوم و ۳ نفر در بخش جانبی: سعید شیرخانی رتبه اول، سینا شکاری رتبه دوم و اصغر عاصم کفاش رتبه سوم کردند. همچنین اثر سیدمعصوم آذرانی از سوی هیأت داوران و اثر علیرضا دولتی از طرف دبیرخانه شایسته تقدیر شناخته شدند.

  نمایشگاه آثار منتخب و برگزیده این مسابقه از ۱۵ آذرماه ۹۴ به مدت یک هفته در نگارخانه آسمان به آدرس گیلان، جاده رشت-انزلی، سه‌راه حسن‌ رود، بلوار شهید فاتحی، فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی، مجتمع تجاری کاسپین در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

  دبیرخانه این مسابقه فعالیت خود را از اول مهرماه سال ۹۴ آغاز و فراخوان این دور از مسابقات را که در دو بخش اصلی (عکاسی با دوربین) و جانبی (عکاسی با موبایل) برگزار شده بود از طریق سایت سازمان منطقه آزاد انزلی، «سایت عکاسی»، سایت‌های خبری، رسانه‌های محلی و ملی، نصب پوستر فراخوان و … برای اطلاع عموم علاقمندان اعلام داشت. 

 دستاورد دومین دوره مسابقه سراسری عکاسی از ۵۵۸ شرکت‌کننده که مشتمل بر ۲۷۹۱ قطعه عکس (۲۱۲۰ قطعه عکس با دوربین عکاسی و ۲۵۹ قطعه عکس با موبایل) بود، که کمیته انتخاب ۲۳۷۹ عکس را قابل رقابت در مسابقه ارزیابی کرد که شاخص‌های این انتخاب، شرایط مندرج در متن فراخوان، سوژه و تکنیک بود. 

  دومین مسابقه‌ی سراسری عکاسی « امروز عاشورا» به همت معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی و با هدف رسیدن به زبان گویای هنری در یادآوری مناسبات و تبلیغ دارایی‌های مذهبی، تبدیل کردن شعارهای مذهبی به نشانه‌ها و الگوهای هنری، تولید و نشر آثار هنری با مضامین مذهبی، ایجاد زمینه توجه فراگیر عکاسان منطقه‌ای و ملی به این منطقه، انتقال دارایی‌های مذهبی و دینی به نسل جوان و یادآوری آن به دیگر نسل‌ها از طریق مسابقات، سوگواره‌ها و جشنواره‌های فرهنگی – هنری برگزار شد. 



عک: حسین نظری / رتبه اول بخش اصلی

 


عکس: افشین آذریان / رتبه دوم بخش اصلی

 


عکس: علی حسن‌علیزاده / رتبه سوم بخش اصلی

 


عکس: سعید شیرخانی / رتبه اول بخش جانبی

 


عکس: سینا شکاری / رتبه دوم بخش جانبی

 


عکس: اصغر عاصم کفاش / رتبه سوم بخش جانبی

 


عکس: سیدمعصوم آذرانی / تقدیر داوران

 


عکس: علیرضا دولتی / تقدیر دبیر جشنواره