کتاب نقاشی و عکس‌های «فخرالدین فخرالدینی» در سه جلد طی مراسمی با عنوان «سلام آقای پرتره» یکشنبه ۲۲ آذرماه ۹۴ در فرهنگسرای نیاوران رونمایی شد.
 
  به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، در این برنامه که با همکاری مجله هنر و بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران برگزار شد، از دو کتاب شامل عکس‌های پرتره اصحاب فرهنگ و هنر و چهره‌های سرشناس و همچنین کتاب سوم شامل آثار پرتره‌نگاری به صورت نقاشی رئال، رونمایی شد.



  فخرالدین فخرالدینی که بیش از ۵۰ سال به واسطه عکاسی پرتره به روش آنالوگ شهرت در مورد این نوع عکاسی می‌گوید: «حسی که من نسبت به عکاسی آنالوگ دارم به دیجیتال ندارم.عکاسی که ۶ فریم در دوربین دارد، راجع به کار مورد نظرش فکر می‌کند، چگونه کار کند تا فریم‌هایش به هدر نرود و این فکر کردن نیز سازندگی به همراه دارد. ولی در دیجیتال آن قدرعکس می‌گیرد تا تصادفی یکی ازعکس‌ها خوب شود.»

  وی که به گفته خود تکنیک کار خودش را بیشتر از عکاس صاحب نام «یوسف کارش» الهام گرفته، عنوان کرد: «خوشحالم که با عکاسی پرتره‌های افراد صاحب‌نام و چهره‌های سرشناس فرهنگی، هنری، علمی و سیاسی و جمع‌آوری آنها در مجموعه‌ای برای نسل‌های آینده این شخصیت‌ها را ماندگار کرده‌ام، زیرا این سبک پرتره‌نگاری با تکنیک بالا قیافه حقیقی این شخصیت‌ها را نشان خواهد داد.»



   فخرالدینی هنوز با دوربینی که ۵۳ سال پیش در سفرش به آلمان، از یک عکاس آلمانی به نام شارکویسکی، هدیه گرفته عکاسی این پرتره‌ها را انجام می‌دهد. وی در ادامه افزود: «هنر آن قدر وسیع است که نمی‌توان به انتهای آن رسید. هر چقدر کار کنی باز هم فکر می‌کنی کامل نشده است و من هنوز دارم یاد می‌گیرم و سعی می‌کنم کارهایم را نسبت به گذشته بهتر کنم و نقطه ضعف‌هایی را که خودم می‌بینم برطرف کنم.»
 
 گفتنی‌ست علاوه بر نمایشگاهی در گالری شکوه، نمایشگاه دیگری از آثار عکس و نقاشی فخرالدین فخرالدینی تا ۲۴ آذرماه ۹۴ در فرهنگسرای نیاوران دایر است و علاقمندان می‌توانند از ساعت ۱۰ تا ۲۰ از این آثار در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران دیدن کنند.