برگزیده هفتمین دوسالانه نقاشی ایران، تازه‌ترین آثار خود از مجموعه معروفش «اسیدآمینه‌ها» را از عصر جمعه ٢٧ آذر ۹۴ در نگارخانه «اثر» به تماشا مى گذارد.

   این هفتمین نمایشگاه انفرادى «وحید چمانى» – هنرمند ٢٩ ساله – است؛ او عضو بنیاد ملی نخبگان ایران و برگزیده هشت رویداد معتبر بین‌المللى و داخلى از جمله آرت‌بریج واشنگتن، هفتمین دوسالانه نقاشی ایران، چهارمین دوسالانه بین‌المللى جهان اسلام، نخستین دوسالانه نقاشى دامون‌فر … است.
 
  گالرى اثر در معرفى آثار این هنرمند مى‌نویسد: «اسید آمینه‌ها نقشی است از انسان‌های وامانده میان قدیم و جدید. از مکان‌هایی پرپیچ و خم و پُراندرونی، اقلیمی‌ نامعلوم. اسید آمینه‌ها نقش‌هایی ثابت مانده در زمانی یخ‌زده‌اند که زندگىشان در دستان نقاش و بر بوم‌ها و کاغذها در جریان است.»
 
  وحید چمانى که سال گذشته در نمایشگاه بین‌المللی آرت آنکارا حضور داشته و سال ۱۳۸۹ در گالری کَنوِس نیویورک یک نمایش انفرادى برپا کرده است آثارش در نمایشگاه‌هاى سیارى از جمله در موزه هنرهای معاصر تهران، گالری لاتوآدا میلان، پالفیهو پالاس براتیسلاوا، گالری ویلِمسِن آمستردام، کالج هنری سلطنتی لندن و … هم ارائه شده است.

  نمایشگاه «اسید آمینه‌ها» عصر جمعه ٢٧ آذر ۹۴ در نگارخانه «اثر» به نشانى تهران، خیابان ایرانشهر، خیابان برفروشان، روبروى خانه هنرمندان، پلاک ١۶ آغاز به کار مى‌کند.