جایزهٔ عکس ایران تراول فوتو از سوی شرکت خدمات گردشگری «همافران خورشیدسوار» در شیراز طراحی شده و تیم اجرایی مصمم است تا جایزه را بصورت فصلی و منظم برگزار کند. 

 

دربارهٔ جایزه: 
– برگزاری این جایزه و ساماندهی دبیرخانه؛ همزمان که بعهدهٔ تیمی با دغدغهٔ «هنر» است، اهدافی را نیز در زمینهٔ گردشگری دنبال می‌کند. ارائهٔ تصویری زنده و امروزی، به دور از سیاست، و منطبق با واقعیت از ایران به مردمِ دیگر نقاطِ جهان از جملهٔ این اهداف است. 

 

موضوع جایزه: زندگی در ایران
ثبت لحظاتی از زندگی در ایران که منطبق با واقعیتِ امروز ایران باشد. ثبت‌هایی ترجیحا مستند از درونِ خانه‌ها و محدوده‌های غیرِ‌عمومی گرفته تا خیابان‌ها و کافه‌ها و پارک‌ها و رستوران‌ها و..، از زندگیِ خانوادگی گرفته تا جمع‌های دوستی و کاری و غیره در زمینه‌ای از فرهنگ، تفکر، سنت‌ها، آداب و رسوم، زندگی، هنر، معماری ایرانی- اسلامی و.. 

 

■ اهداف: 
– نشان دادن تصویری درست از ایران به غیرایرانی‌هایی که جز برداشتی سیاست‌زده، مبهم و مغموم، تقریباهیچ تصور منطبق با واقعیتی را از طرزِ زندگی ایرانی‌ها و مردمِ آن ندارند. 


– این عکس‌ها همچنان که تلاشی برای نشان دادن تصویری درست و امروزی از زندگی در ایران است، حامل دعوتی ضمنی به سفر به ایران، دیدن و تعامل نیز خاهد بود. دعوتی به زدودن همهٔ آن تصویرهای مخدوش و ناامن و غمزده. 


– ثبت این عکس‌ها اقدامی‌ست برای گفتگوی مردم با مردم؛ و از طریق هنـر

 

■ جوایز: 
نفر نخست: لوح تقدیر جایزه و مبلغ ۱۰۰۰۰۰۰۰ ریال
نفردوم: لوح تقدیر جایزه و مبلغ ۳۰۰۰۰۰۰ ریال
نفر سوم: لوح تقدیر جایزه و مبلغ ۲۰۰۰۰۰۰ ریال


■‌گاه شمار جایزه: 
مهلت دریافت: ۱۵ بهمنماه ۹۴
اعلام نتایج نهایی: ۱ اسفندماه ۹۴
لازم به ذکر است که این مهلت به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.

■ هیات داوران: 
کامران حیدری، محمدامین دانشور

■ آیین نامه: 
– شرکت تمامی عکاسان ایرانی و غیرایرانی در این جایزه به شرطِ رعایتِ موضوع و بندهای فراخوان، آزاد است. 

-هر عکس باید همراه با توضیحی دربارهٔ عکس و ترجیحا به زبان انگلیسی ارسال شود. این توضیحات می‌تواند شامل اطلاعاتی چون محل ثبت عکس، توضیحاتی دربارهٔ رفتار سوژه‌ها و یا اشاراتی به چگونگی زندگیِ مردم در ایرانِ امروز و.. باشد. آثاری که واجد ۳۰۰ کاراک‌تر توضیح به زبان انگلیسی باشند در صورت رعایت استانداردهای جایزه، برای «داوری»؛ واجد امتیاز بیشتر، و در «انتشار» و یا استفاده در «تبلیغات با رعایت حقوق معنوی» در اولویت خواهند بود. 

– اطلاعات فردی، شماره تماس، آدرس ایمیل و در صورتِ امکان آدرسِ اینستاگرام هر شرکت‌کننده، همراه با عکس‌ها و در فایلی جداگانه ارسال گردد. جهت ارسال اثر و ذیل هر عکس، پس از عنوان، نام عکاس و شمارهٔ عکس ارسالی را مشخص نمایید. 
 

– ارسال عکس تنها و تنها از طریق ارسال ایمیل به  award@irantravelingcenter.com امکان پذیر است. 
 

– هر شرکت کننده مجاز به ارسال حداکثر ۵ قطعه است. اندازهٔ بزرگ‌ترین ضلع عکس باید ۱۵۰۰ پیکسل بوده هیچ یک از طول یا عرض بیشتر از ۱۵۰۰ پیکسل نباشند. 

– حجم عکس‌های قابل‌قبول بینِ یک تا دو مگابایت خواهد بود. عکس‌های ارسالی باید با فرمت jpg ذخیره و ارسال شوند. گفتنی‌ست ویرایش عکس‌ها تنها در حد تصحیح رنگ و نور امکان‌پذیر است. 
 

– دبیرخانه؛ ارسال کنندهٔ هر عکس را بعنوان صاحب اثر می‌شناسد، در غیر این صورت و در صورت تشخیص عدم مالکیتِ معنوی شرکت کننده، تمامی امتیازات باطل، اثر مزبور از مراحل جایزه حذف وعواقب حقوقی نیز بر عهدهٔ ارسال کننده خواهد بود. 
 

– گفتنی ست ارسال اثر به مسابقه، به منزلهٔ قبول مقررات اینجایزه است و تصمیم‌گیری در مورد مسائل پیش‌بینی نشده و شرایط و مقررات به عهدهٔ دبیرخانه خواهد بود. 

– برگزارکننده مجاز است با حفظ حقوق معنوی هنرمند، آثار منتخب را در امور نمایشگاهی، انتشاراتی، اطلاع‌ رسانی، صفحات مجازی و تبلیغات داخلی و برون مرزی خود استفاده نماید.

 

کانال‌های ارتباطی: 
وب سایت
Instagram: Irantravelphoto
Email: award@irantravelingcenter.com
Telegram: @irantravelingcenter