نمایشگاه عکس‌های موبایلی امید سریری، کیارنگ علایی و نعما محمدیان روشن از عصر شنبه ۵ دی ۱۳۹۴ در نگارخانه فردوسی مشهد به روی دیوار می‌رود.

 «سایه وی است» در برگیرنده ۴۲ عکس در قالب تک و مجموعه عکس از این هنرمندان مشهدی است که در ابعاد ۴۰×۴۰ سانتیمتر بر روی کاغذ اپسون پریمیوم کنواس ساتین ارائه می‌شود.

 کتاب نمایشگاه نیز هم زمان با گشایش نمایشگاه رونمایی و عرضه خواهد شد و حاوی یادداشت‌هایی پیرامون عکاسی و آثار نمایشگاه است. این کتاب در ۱۱۲ صفحه خشتی، چاپ دیوتن بر روی گلاسه ضخیم آماده شده است. طراح گرافیک نمایشگاه و کتاب آریا کسایی است.

  در بخشی از مقدمه این کتاب به قلم عکاسان این نمایشگاه آمده است: «در عکاسی از گوشه و کنار شهر به دنبال دنیایی از نادیدنی‌ها هستیم، دنیایی که بتوان به واسطه عکس، آن‌ها را دید. شاید به گونه‌ای؛ تغییر در روال دیدن معمول. دیدن ترکیبی از عناصر که در حالت معمول چیزی برای دیدن ندارند ولی در عکس، دیدنی می‌شوند. این عکس‌ها برای ما چیزی را بازنمایی می‌کنند که تفاضل زمان عکاسی از زمان حال است و هر چه این تفاضل بیشتر گردد، ما را بیشتر مشغول خود خواهدکرد. در این میان عکاسی از طریق دوربین موبایل به عنوان عضوی پذیرفته شده در نظام اجتماعی به جای کاراک‌تر متجاوز دوربین‌های اس ال آر، تمامی رعب و اضطرابی را که حاصل واکنش طبیعی آدم‌ها در مقابل ثبت و ضبط لحظه‌های زندگیشان با آن دوربین جدی و موقر بود، کنار زده و نامحرمیت میان دوربین و موضوع را کم رنگ کرده است». 

گشایش: شنبه ۵ دی – از ساعت ۱۷ تا ۲۰
نمایشگاه تا پنجشنبه ۱۰ دی ۹۴ همه روزه (به جز ایام تعطیل) در ساعات ۱۷ تا ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.
مشهد، خیابان ابن سینا، سه راه ادبیات، فرهنگسرای جهاد دانشگاهی، نگارخانه فردوسی