فیلم‌های «هفت شانس» و «باتلر مبارز» به کارگردانی باستر کیتون، پنجشنبه ۱۰ دی ۹۴ در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درمی‌آید.

  بنا به گزارش روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران؛ در بخش‌های سینمای صامت (کمدینی با صورت سنگی) از فصل زمستان، فیلم‌های "هفت شانس" محصول سال ۱۹۲۵ به مدت ۵۶ دقیقه و "باتلر مبارز" محصول سال ۱۹۲۶ به مدت ۷۵ دقیقه به کارگردانی باستر کیتون، روز ۱۰ دی‌ماه جاری از ساعت ۱۶ در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می‌آیند.
 
  فیلم «هفت شانس» واجد یکی از درخشان‌ترین و به یادماندنی‌ترین صحنه‌های کمدی دوران صامت است؛ گریزهای متوالی جیمی (باستر کیتون) از برابر زنان خشمگین متقاضی ازدواج. جیمی باید تا ساعت ۷ بعدازظهر ازدواج کند تا ارثیه‌ای میلیونی ازپدربزرگش نصیب ببرد، اما هیچ زنی حاضر نیست به همسری او درآید. جوان خجالتی را در آغاز فیلم دیده‌ایم که در گذر فصل‌ها آن اندازه جسارت و اطمینان به نفس ندارد که به دختر مورد علاقه‌اش مری اظهار عشق کند و… .
 
  یک کمدی دیگر از باستر کیتون با ایده‌های نوآورانه بسیار، ایده‌ی این کمدی، که نامش «باتلر مبارز» است، چهره‌ی آقای کیتون سردی همیشگی را دارد و حالات او از طریق حرکات موردی چشم و دهان دریافت می‌شوند.حس کرد که سردی چهره او اثر عکس بر بینندگان می‌گذارد چرا که فریادهای شادی دایماً در مقاطع مختلف فیلم به گوش می‌رسید. برخی لحظات این فیلم بسیار جالب و سرگرم‌ کننده و برخی دیگر نیز به شدت خنده‌دار هستند. هر کس دیگری هم که به اندازه‌ی آلفرد باتلر این فیلم نکته‌سنج باشد می‌تواند همه را به خنده وادارد، چه در خیابان باشد،  چه بر روی صحنه و چه روی پرده‌ی سینما.

  علاقه‌مندان می‌توانند جهت استفاده از برنامه‌های نمایش فیلم، به سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۵۱۹۶۵ تماس حاصل کنند.