فیلم «جنرال» به کارگردانی باستر کیتون وکلاید بروکمن روز شنبه ۱۲ دی ۹۴ در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درمی‌آید.
 
   بنا به گزارش روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران؛ پنجمین فیلم از بخش سینمای صامت (کمدینی با صورت سنگی)، فیلم "جنرال" به کارگردانی باستر کیتون و کلاید بروکمن محصول سال ۱۹۲۶ به مدت ۷۸ دقیقه، روز شنبه ۱۲ دی ۹۴ از ساعت ۱۷ در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درمی‌آید.
 
  «جنرال» فیلمی حماسی و باشکوه در دوران صامت به حساب می‌آید.  فیلمی که به خاطر بازسازی دقیق جنگ داخلی آمریکا، وجود صدها سیاهی‌لشکر، سکانس‌های حرکات بدنی خطرناک و همینطور یک لوکوموتیو واقعی که از یک پل آتش‌گرفته سقوط می‌کند، هزینه‌ای چشمگیر برجا گذاشت.
 
  محدودیت‌های کار با قطارها، باعث ایجاد ایده‌هایی در ذهن کیتون شد. برای نمونه، او با بی‌توجهی به عقب‌نشینی کامل جنوبی‌ها و پیشروی شمالی‌ها، به تکه‌تکه کردن چوب‌ها مشغول می‌شود. یکی از شوخی‌های بصری کیتون، آنجایی است که به تصور او، واگن‌ها پشت سر او قرار دارند، اما به یک‌باره جلوی او سبز می‌شوند. او لوکیشن‌ها را در طول مسیر چیده بود تا در مسیر بازگشت هم از آن‌ها استفاده کند. یکی دیگر از نماهای معروف «جنرال»، زمانی است که کیتون می‌خواهد قطار مقابل‌اش را با توپ جنگی به آتش بکشد. او فتیله را روشن می‌کند و به طرف لوکوموتیو می‌دود اما ناگهان می‌بیند توپ چرخیده و به سمت خود کیتون نشانه رفته است.
 
  این فیلم برگرفته از واقعه‌ای حقیقی بود و فیلمنامه‌ی آن بر اساس کتاب «تعقیب بزرگ لوکوموتیو» نوشته‌ی ویلیام پیتنجر که خودش مهندسی درگیر این جنگ بوده، ساخته شد. 

  علاقه‌مندان می‌توانند جهت استفاده از برنامه‌های نمایش فیلم، به سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۵۱۹۶۵ تماس حاصل کنند.