مهلت دریافت آثار جشنواره ملی عکس «وقف، چشمه همیشه جاری» تا جمعه ۲۵ دی ماه ۹۴  تمدید شد. 

   متن اطلاعیه دبیرخانه این جشنواره به این شرح است: «در خصوص اهداف جشنواره لازم به توضیح است که، موضوع جشنواره (وقف و ثمرات آن)  می‌باشد که با توجه به اهداف سازمان اوقاف و امور خیریه، هدف شناساندن و معرفی وقف، مکان‌های موقوفه و نتایج مفید وقف است. عکاسان کافی است  به جهت نشان دادن موقوفه بودن مکان یک بنا در فایل متنیِ حاویِ مشخصات عکاس، مکان دقیق عکس گرفته شده را توضیح دهند. لازم به توضیح است که بعد از داوری، صحت اطلاعات ارسالی آثار منتخب توسط کارشناسان جشنواره بررسی خواهد شد.  با توجه به موضوع اصلی جشنواره، تصاویر آرشیوی چندان کاربردی نخواهند داشت  و نیازمند  فرایند عکاسی برای رسیدن به موضوع است. 
 
   شایان ذکر است تنها نشان دادن مکان موقوفه مد نظر نیست و عکاس باید با دیدی خلاقانه و با نگاهی مستند به سراغ این اماکن رفته و سعی کند شور، حیات، زندگی و اتفاقات جاری را در عکس‌های خود به گونه‌ای زیبایی‌شناسانه به تصویر بکشد.
 
  با نگاه ریشه‌ای به موضوع وقف در می‌یابیم که بخشش‌ها و نذورات مردمی، کمک به ایتام، نیازمندان و این قبیل موارد نیز نوعی وقف محسوب می‌شوند. پس پرداختن به این موضوعات نیز در چار چوب اهداف این جشنواره است. اماکن متبرکه مانند امامزاده‌ها و مساجد سراسر کشور نیز جزو موضوعات مورد نظر این جشنواره است.

  در پاسخ به سوال بسیاری از شرکت‌کنندگان در مورد امکان ارسال عکس‌هایی که با تلفن همراه گرفته شده باید این نکته یادآوری شود که عکس‌های گرفته شده با تلفن همراه و دوربین‌های کامپکت (دوربین‌های خانگی) و نیز دیگر انواع دوربین‌ها و فایل اسکن شده نگاتیو برای دوربین‌های آنالوگ امکان پذیر و قابل دریافت خواهد بود.

  نکته مهم دیگری که شرکت‌کنندگان باید دقت کافی را داشته باشند، تغییر اندازه صحیح عکس‌های ارسالی است که باید ضلع بزرگ عکس‌ها معادل ۱۶۰۰ پیکسل باشد، بعدا فایل اصلی آثار از عکاسان منتخب و برتر دریافت خواهد شد.»
 
   این جشنواره به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان به منظور ترویج هر چه بیشتر فرهنگ وقف و ثمرات این امر حسنه در جامعه است. شرکت‌کنندگان می‌توانند حداکثر ۱۰ عکس، همراه با فایل متنی حاوی مشخصات خود و مشخصات زمانی و مکانی دقیق عکس‌ها را به ایمیل جشنواره ارسال mfso.fst.hamedan@gmail.com ارسال کنند. همچنین شماره تلفن مستقیم دبیرخانه جشنواره ۰۸۱۳۸۲۱۳۲۲۶ (ساعات تماس ۹ تا ۱۲) پاسخگوی سوالات شرکت‌کنندگان است.