نمایشگاهی از عکس‌های مهرداد افسری با عنوان «بعد از مادر بزرگ» از جمعه ۱۸ دی ۹۴ در گالری محسن برپا می‌شود.

   طبق اعلام دست‌اندرکاران، "بعد از مادربزرگ" که در سال ۱۳۸۶ عکاسی شده، پیش‌تر در چند نمایشگاه خارج از ایران به نمایش درآمده اما این اولین نمایش عمومی کل مجموعه در ایران است. مجموعه شامل ۹ عکس در قطع ۱۰۰×۱۰۰ سانتیمتر و ۱۵۰×۱۵۰ سانتیمتر است که با روش دیازک چاپ شده و به نمایش در خواهد آمد.
 
  مهرداد افسری در بیانیه نمایشگاه می‌نویسد: «‎مادربزرگم که از دنیا رفت، من در جایی بسیار دور از او بودم. مادربزرگم زلالی و پاکی این جهانی بود و خانه‌اش یادآور تابستان‌های کودکیم در خوی.

  ‎وقتی رسیدم، او را به خاک سپرده بودند؛ هیچ‌گاه تصویر مرگ را بر چهره‌اش ندیدم. ‎شب را آن‌جا گذراندم و برای نخستین‌بار، بی او. پنجره‌های خانه‌اش بزرگ بود و پر از گلدان‌هایی که زمستان‌ها به داخل می‌آورد.
 
  ‎عکس گرفتم؛ پیاپی و بی هیچ درنگ عکاسانه‌ای؛ انگار می‌خواستم حرکت انگشتانش را هنگام بستن نخ‌های رو گلدان‌ها تا ابد تجسم کنم وبرای همیشه مادربزرگم و نوستالژی‌های کودکی‌ام را از آنِ خود کنم. " بعد از مادربزرگ"‎ برایم آغازی بود برای زندگی دیگرگون در جهان عکس.»

  مهرداد افسری متولد ۱۳۵۶ در خوی است. کارشناسی عکاسی خود را از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی تهران در سال ١٣٧٩ و کارشناسی ارشد  خود را در همین رشته در سال ۱۳۸۵ از  دانشگاه هنر تهران دریافت کرد. تا کنون در نمایشگاه های گروهی متعددی در داخل و خارج از ایران شرکت داشته و نمایشگاه پیش رو پانزدهمین نمایشگاه انفرادی اوست.

گشایش: جمعه ۱۸ دی ۹۴ – ساعت ۱۶ تا ۲۲
نمایشگاه تا ۳۰ دی ۹۴ هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۲ ادامه دارد.
گالری محسن پنجشنبه‌ها تعطیل است.
تهران، مدرس شمال، ظفر شرقی، خیابان ناجی، سمت راست خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینا، پلاک ۴۲، گالری محسن